آخرین اخبار

17. دى 1400 - 18:44   |   کد مطلب: 41088
نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه بخش عظیم فساد درکشور نشات گرفته از تورم قوانین درکشور است، گفت: ازدیاد قوانین از مشکلات اساسی است.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت الله حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در همدان گفت: یکی از شعارهای دولت مبارزه با فساد است فساد از عوامل مختلفی ایجاد می‌شود مانند اینکه مسئولی اختلاس گر است و این باعث فساد در کشور خواهد شد.

 

 

شعبانی موثق بیان کرد: در هفته اخیر رئیس جمهور دیداری با مراجع داشتند که در این دیدار یکی از توصیه‌ها توجه به معیشت و اقتصاد کشور بود چون مراجع ما مشکلات مردم را از نزدیک می‌بینند و نسبت به این مسئله دغدغه دارند و این دغدغه را به رئیس جمهور انتقال دادند البته رئیس جمهور برنامه‌های اقتصادی را تشریح کردند و وعده دادند در روزهای آینده خبرهای خوبی به مردم خواهند داد.

 

 

وی بابیان اینکه تیم اقتصادی دولت با انسجام و برنامه ریزی تدبیر کنند و مشکلات را مرتفع سازند افزود: رئیس جمهور هم انتظار داشتند که حوزه‌های علمیه می‌توانند به دولت کمک کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما ترم در قوانین است کشور نیازمند تنقیح جدی قوانین است، یک تولیدی اگر بخواهد در استان راه اندازی شود باید قوانین زیادی را طی کند و این باعث ناامیدی فرد خواهد شد.

 

 

شعبانی موثق افزود: در کشور ما ۱۰ مرجع قانونگذاری وجود دارد که می‌توانندقانون را تصویب کنند و این قوانین مصوب در برخی موارد ۳۹۶ قانون کلی را در بر گرفته است که شامل قانون مدنی، تجارت، صادرات، مالیات، کار و مسائل مالیاتی است.

 

 

وی تصریح کرد: یکی از کارهای که حوزه علمیه می‌تواند انجام دهد این است که عدالت را در جامعه تحقق بخشد تا ظلم در جامعه سست شود، تا حق در جامعه اسلامی اعتلا پیدا کند.

 

 

شعبانی موثق با تاکید بر اینکه اگر حوزه علمیه بخواهد عدالت را در جامعه محقق کند باید در مرحله اول تنقیح قوانین پیش پا افتاده را ملاک قرار دهد و راین مورد بحث و گفتگو کند و قوانین توهم زا را جدا و به دولت ارائه دهد بیان کرد: برخی از این قوانین تولید کننده را خسته کرده است و مدیر بخاطر قوانین کاری نمی‌تواند انجام دهد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در مورد تشییع شهدای اخیر گفتند حضور این شهدا مبشر خیر کثیری برای کشور امام زمان (عج) خواهد بود به تعبیر رهبر این کشور امام زمان، کشور فاطمه مرضیه است و تنها کشوری است که پرچم اهل بیت را بلند کرده است و جوانان خود را فدا نموده است که علم ولایت محفوظ و برافراشته باقی بماند.

 

 

نماینده ولی فقیه بابیان اینکه این شهدا هستند که فرهنگ ایثار، گذشت و توانایی را در کشور ما نگه داشته اند و سرمایه عظیم برای هویت دینی و ملی ما خواهند بود تاکید کرد: اگر جامعه سهل انگار و دچار غفلت شود و در پیچ‌های حساس تصمیم قاطع و بصیرت نداشته باشد سرنوشت آینده اسلام نیز متأثر خواهد شد./مهر

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal