آخرین اخبار

28. بهمن 1400 - 11:39   |   کد مطلب: 41484
حجت‌الاسلام احمد خزایی با اشاره به اینکه موقوفه آقای نجفی به نیت خدمات درمانی در سال ۱۳۹۹ وقف و از بهمن‌ماه سال جاری خدمات‌رسانی دارد، گفت: در سال جاری سه مورد وقف در این اداره ثبت شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام احمد خزایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۲۷۲ موقوفه است، اظهار کرد: این موقوفات شامل ۱۵۱ مسجد، ۴۲ حسینیه، یک زینبیه، ۲۷ حمام عمومی، ۵ آرامستان و ۲۴ غسالخانه و ۱۲ موقوفه منفعتی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه موقوفه آقای نجفی به نیت خدمات درمانی در سال ۱۳۹۹ وقف و از بهمن‌ماه سال جاری خدمات‌رسانی دارد، گفت: در سال جاری سه مورد وقف در این اداره ثبت شده است.

 

 

خزایی این موقوفات را شامل یک باب منزل مسکونی در شهر پالیز از سوی خانم مهناز سرخوش با نیت امور خیرات و مبرات یک قطعه زمین جهت الحاق به مسجد روستای هودرج و یکصد متر زمین جهت حفر چاه آب و احداث موتورخانه امامزاده سلیمان(ع) بوده است.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اکثر موقوفات استان همدان به نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع) وقف شده‌اند، افزود: در برخی حوزه‌ها از جمله دارو و درمان بیماران نیازمند، ازدواج و اشتغال و تحصیل جوانان نیازمند موقوفات جدید هستیم. اما نکته حائز اهمیت در موضوع وقف این است که باید مسیر وقف به‌سوی برطرف کردن نیازهای روز جامعه تغییر یابد و به نوعی برطرف‌کننده خواسته‌های اقشار محروم باشد، از همین رو گسترش فرهنگ وقف می‌تواند به رفع محرومیت در جامعه منجر شود.

 

 

وی با اشاره به مشکلات جامعه و مردم، گفت: توصیه و درخواست ما از خیرین و واقفین این است که موقوفات خود را به نیت مسائل و مشکلات روز جامعه وقف کنند.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد اضافه کرد: در شهرستان اسدآباد خوشبختانه موقوفه مرحوم بکائی را داریم که در زمینه دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت سالانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان اجرای نیت می‌شود. اما در زمینه تهیه ملزومات تحصیلی محصلین بی‌بضاعت، ازدواج جوانان و معیشت منابع خاصی نداریم.

 

 

خزایی تصریح کرد: جهت اشتغال جوانان، برنامه توسعه جایگاه سی‌ان‌جی بکائی را در دست اقدام داریم که در صورت همکاری و هماهنگی سایر نهادهای دولتی می‌توانیم حدوداً سه نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری قرآن

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal