آخرین اخبار

13. اسفند 1400 - 20:06   |   کد مطلب: 41620
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اوکراین بهترین عبرت برای کشورهای منطقه همچون عربستان و امارات است که احساس می‌کنند آمریکا از آنها حمایت خواهد کرد و لذا خوب است که سرنوشت اوکراین را ببینند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در سال ۱۹۴۹ پیمانی تحت عنوان ناتو بین برخی کشورهای اروپایی و آمریکا بسته شد، مبنی بر آن که حمله نظامی به یکی از این کشورها به معنای حمله به ناتو خواهد بود.

 

 

وی با اشاره به عضویت تعدادی از کشورهای کمونیستی در این پیمان، یادآور شد: در سال ۲۰۰۸، ناتو برنامه ریزی هایی برای تضعیف روسیه را در دستور کار خود قرار داد و به دنبال افزایش وسعت مرزهای خود به سمت روسیه بود.

 

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی سابق، روسیه به دنبال بازگشت قدرت خود در دنیا بود، گفت: ناتو و آمریکا با هر کشوری که در حال تبدیل شدن به قدرتی در دنیا باشد، مقابله خواهند کرد، خواه روسیه باشد و یا ایران و یا چین.

 

 

وی با اشاره به نزدیک شدن ناتو به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، مطرح کرد: این کشورها در جنگ افغانستان، عراق و منطقه خلیج فارس به دنبال نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بودند تا مانع از شکل گیری قدرت در ایران شوند.

 

 

آنچه برای ناتو اهمیت دارد، حفظ قدرت آمریکا است

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه آنچه برای ناتو اهمیت دارد، حفظ قدرت آمریکا است، گفت: جنگ اوکراین ریشه در ۸۰ سال گذشته دارد و در روزهای گذشته این اتفاق نیفتاده است.

 

 

وی با اشاره به تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو و مذاکره روسیه با اوکراین در سال‌های گذشته، عنوان کرد: آمریکا با وعده عضویت اوکراین در ناتو تسلیحات نظامی آن را گرفتند، اما امروز شاهد هستیم که حتی خود آنها نیز عضویت اوکراین را نمی‌پذیرند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "جمهوری اسلامی با جنگ و کشته شدن مردم بی گناه مخالف است، اما مافیایی که در این رابطه بحران سازی کرده است باید مشخص شود" و این سیاست جمهوری اسلامی است.

 

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد دیکتاتوری رسانه‌ای مبتنی بر دروغ و تبعیض هستیم، گفت: ناتو اجازه عرضه اندام به هیچ قدرتی در دنیا را نمی‌دهد و باید این اتفاقات عبرتی برای همگان باشد.

 

 

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در مردم اوکراین قربانی ساده لوحی حاکمان خود شدند، اظهار داشت: اوکراین قربانی وعده‌های پوچ آمریکا شد و با وجود آنکه وعده حمایت از این کشور را با تحویل تسلیحات به آنها داده بود، اما در زمان جنگ تنها به دعا کردن و تحریم علیه روسیه اکتفا کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه بعد از مذاکرات برجام، اروپا مذاکرات موشکی را مطرح کرد، گفت: این همان اتفاقی بود که در اوکراین رخ داده است، اما مصلحت سنجی رهبر معظم انقلاب امروز به خوبی ظهور و بروز داشته که اجازه این کار را ندادند.

 

 

وقایع اوکراین نشان داد اگر کشوری می‌خواهد از خود دفاع کند باید متکی به خود باشد

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه اگر مقاومت رهبری و دلسوزان نبود، مسئله موشکی در ایران نیز رخ می‌داد، مطرح کرد: وقایع اوکراین نشان داد که اگر یک کشور می‌خواهد از خودش دفاع کند باید متکی به خود باشد.

 

 

وی ادامه داد: اوکراین بهترین عبرت برای کشورهای منطقه همچون عربستان و امارات است که احساس می‌کنند آمریکا از آنها حمایت خواهد کرد و لذا خوب است که سرنوشت اوکراین را ببینند.

 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با گلایه از تبعیض رسانه‌ها در حوادث کشورهای مختلف، یادآور شد: متاسفانه چشم کشورهای بین المللی زمانی بیدار می‌شود که چشم آبی‌های اروپایی به خطر بیافتد.

 

 

وی با اشاره به تجاوز عربستان و کشتار کودکان مظلوم یمنی، خاطر نشان کرد: در افغانستان میلیون‌ها انسان مظلوم کشته و دچار مشکلات تغذیه‌ای شدند اما صدایی از رسانه‌های بین المللی بیرون نیامد.

 

 

امام جمعه همدان ادامه داد: امروز همزمان با تحریم روسیه شاهد هستیم که یمن نیز تحریم می‌شود و لذا این تبعیض نشان می‌دهد که ساختارهای بین المللی عدالت محور و مبتنی بر حقوق بشر واقعی نیستند.

 

 

وجدان کشورها تنها برای اروپا و آمریکا بیدار می‌شود و برای کودکان یمنی خفته است

وی با بیان اینکه انسانیت در عالم کمرنگ شده است، گفت: وجدان این کشورها تنها برای اروپا و آمریکا بیدار می‌شود و برای کودکان یمنی خفته است.

 

 

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته همدان، با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی، یادآور شد: بحث مدیریت فضای مجازی، لازم و ضروری است و همه بر اهمیت آن تاکید دارند، اما همراه کردن افکار عمومی و اقناع سازی فضای عمومی جامعه نکته بسیار ضروری در این طرح است.

 

 

مسئولان دغدغه مردم در رابطه با طرح صیانت را بشنوند

وی با بیان اینکه طرح صیانت تاثیر گذار در زندگی روزانه مردم است، گفت: لازم است تا حرف مردم در رابطه با این طرح و دغدغه‌های آن‌ها شنیده شود و توضیحات لازم توسط مسئولان به مردم ارائه شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با پیشنهاد به مطالعه این طرح به کسانی که نسبت به آن گله‌مندی دارند، یادآور شد: لازم است تا در فضای علمی و منطقی و فارغ از سیاست‌زدگی حرف منتقدین شنیده شود و اگر اشکالاتی وجود دارد، اصلاحاتی لازم اعمال شود.

 

 

وی در پایان با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: اوکراین نشان داد که نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس به تنهایی و با دست خالی چه کردند که توانستند در برابر تمام دنیا ایستادگی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal