آخرین اخبار

18. اسفند 1400 - 22:47   |   کد مطلب: 41675
سید محمد حسینی با بیان اینکه درست است سید جمال به تعبیر امام(ره) نتوانست به آمال و آرزوهایش برسد، اما انقلاب از همه این تجربیات استفاده کرد و امروز تفکر بیداری اسلامی اوج گرفته، گفت: ۴۸ پروژه معدنی و صنعتی با اعتباری ۱۷ میلیارد دلاری در کشور شروع شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی دولت سیزدهم که به مناسبت صد و بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید سیدجمال الدین اسدآبادی به دعوت نماینده مجلس به دیار این شخصیت بین المللی سفر کرده بود، در مسجد جامع شهر اسدآباد اظهار کرد: سیدجمال الدین اسدآبادی فردی شاع و جسور بود که علی رغم اینکه پشتوانه حکومتی نداشت، اما شهر به شهر می رفت و با آن آن قلم، هوش و ذکاوت به وظیفه اش عمل می‌کرد، قطعا" الگوی برای جوانان امروز ماست.

 

ردپای انگلیسی ها در ممالک مختلف بوده
وی به نشریه های که از سیدجمال منتشر شده اشاره کرد و گفت: او با قلم خود مسائل مختلف را می نوشت و وقتی به ممالک اسلامی می‌رفت، تحت تاثیر همگان قرار می‌گرفت و حتی انگلیسی‌ها مانع چاپ آنها می‌شدند.

 

معاون پارلمانی دولت گفت: همه اینانی که از آزادی بیان دم می‌زنند، هر جا که روشنگری می‌شود و می‌بینند مردم بیدار و هوشیار می‌شوند، منافع خود را به خطر می‌بینند.محدودیت ایجاد می‌کنند.

 

سیدجمال ندای وحدت اسلامی سر داد/تأکید سید بر رسیدگی به محرومین
وی بابیان اینکه ردپای انگلیسی ها در ممالک مختلف بوده و نفوذ داشته اند، افزود: آنان سعی می‌کردند که ازتفرقه بین و مردم و جهل آنان استفاده کنند، در همین ایران موضوع وهابیت، و در بسیاری از کشورها فرقه های مختلفی راه انداختند تا رد به جان هم بیفتند آنها را غارت و چپاول کنند، این بود که شخصیتی مانند سیدجمال ندای وحدت اسلامی سر می‌دهد و آیات نورانی قرآن را یادآوری می کند.

 

 

همین دستورات اسلامی را بیان می کند، جاذبه ایجاد می‌کند و میگوید مراقب هم باشید امر به معروف و نهی از منکر کنید، به محرومین رسیدگی کنید لذا استعمارگران نمی‌توانند برنتابیدند و اجازه نمی‌دهند آیات قرآن مطرح شود.

 

انگلیسی ها بر تدبر قرآن بر نمی تابیدند و واهمه داشتند
حسینی با تأکید بر تدبر در قرآن در مسیر جامعه سازی ، گفت: انگلیسی‌ها از همین آیات واهمه دارند و برنمی‌تابند و هرجا که سیدجمال وارد شده به هر کشوری می‌رود مانع او می‌شوند و فعال او را متوقف می‌کنند اما او ساکت نمی‌شنید و ادامه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه سید جمال بی عدالتی یکی مثل ناصرالدین شاه را نمی‌تواند ببیند و به دنبال برچیدن آن است، افزود: کار سیدجمال روشنگری بوده و این روحیه انسانی مؤمن است، کسی که احساس مسئولیت می‌کند

 

سید فهمیده بود با استبداد و استعمار باید مبارزه کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور به سخنان و دیدگاه شهید مطهری در خصوص سید جمال، گفت: او هم فهمیده بود که باید هم با استبداد و هم با استعمار مبارزه کند.

 

وی ادامه داد: ان زمان نمی‌گذاشتند حرف سید بر کرسی عمل بنشیند و اما در نظام جمهوری اسلامی اینگونه نیست. اینکه امروز بر پیشرفت علمی و وحدت بین جوامع تأکید می‌شود لازمه رسیدن به اهداف عالی اسلام است.

 

اقدام سپاه در پرتاب ماهواره اخیر مایه خودباوری است
معاون پارلمانی دولت بااشاره به پرتاب ماهواره نور سپاه، گفت: این اقدام سپاه مایه خودباوری است و امروز بعداز 43 سال با اعتماد به نفس مقابل دشمن ایستاده ایم.

 

و گفت: درست است که سید جمال به تعبیر امام راحل  به آمال و آرزوهایش برسد،  اما انقلاب از همه این تجربیات استفاده کرد و امروز تفکر بیداری اسلامی اوج گرفته است.

 

سید خیانتهای ناصرالدین شاه را در مقالات خود نوشت
حسینی با بیان اینکه سید  بیش از ۵۰۰ نامه نوشت که جنبه انتقادی، سیاسی به زبانهای مختلف ترکی عربی فارسی دارد ، افزود: او مقالات زیادی می‌نویسد و خیانتهای ناصر الدین شاه اشاره کرد و این جرات و جسارت او را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه سیدجمال از روزنامه به عنوان ابزاری برای روشنگری استفاده می‌کرد، افزود: سیدجمال نقش بی بدیل داشته برای او مهم نبود کجا باشد اما رسالت خود را انجام می‌داد. او آرزوی شهادت داشت و با مسموم به شهادت رسید

 

سید معتقد بود با تفرقه به جایی نمی رسیم
معاون پارلمانی دولت خاطرنشان کرد: این اعتقاد سیدجمال بود که با تفرقه و اختلاف به جایی نمی رسیم.

 

وی به اقدامات دولت آقای رئیسی اشاره کرد و گفت: آسیبی که در سالهای اخیر دیدیم، مردم را بی اعتماد کرده و باید همه دست به دست هم شب روز کار کنیم و نظام الگوی عمل باشیم. بگوییم که اسلام می‌تواند پاسخگوی مقتضیات زمان باشد.

 

حسینی آغاز 48 پروژه معدنی و صنعتی در کشور حسینی به فروش نفت در  ۶ ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: ۴۸ پروژه معدنی و صنعتی با اعتباری  ۱۷ میلیارد دلاری شروع شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید دست سرمایه گذاران را بوسید و تاکید رئیس جمهور هم همین است، افزود: مطالباتی را مسئولان اسدآباد مطرح کردند که بنده آن را به مسئولان مرتبط منتقل خواهم کرد.
 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal