آخرین اخبار

3. شهريور 1394 - 18:42   |   کد مطلب: 28454
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد
واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی به دلیل محدویت‌های اعتباری
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از واگذاری اماکن و بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای ایجاد سفره خانه های سنتی و موزه های شخصی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مسعود سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران شهرستان اسدآباد، گفت: اولین قانون ثبت و حفاظت از اتیغه‌حات و بناهای تاریخی در سال 1309 به تصویب رسیده است که از ابتدای آن سال  تاکنون  مجموع امکان، سایت‌های تاریخی ثبت شده 31 هزار و 300 اثر است.
وی گفت: در صورتی که برای مرمت و بازسازی هر بنای تاریخی میانگین ده میلیارد تومان در نظر بگیریم، 320 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در طی یکسال نمی‌توانیم آن را انجام دهیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: اگر در هر سال قرار باشد یک بخشی از بازسازی و مرمت بناها را در یک دوره  سال انجام دههم سالانه نیاز به  15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که به دلیل محدودیت‌های اعتباری تنها دو درصد این بودجه‌ها را داریم.
وی با بیان اینکه سالانه 230 میلیارد تومان اعتبار در بخش بناهای تاریخی داریم، افزود: البته این اعتبارات همیشه هم تخصیص کامل نداشته است.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه رویکرد جدید دولت در این حوزه واگذاری تعدادی از اماکن و بناهای تاریخی که قابل تغییر کاربری است، به بخش خصوصی است، افزود: البته واگذاری این اماکن با حفظ چارچوب اساسی است که به امکان اقامتی تبدیل شوند.
وی افزود: این اماکن را با بخش خصوصی به اماکن اقامتی تبدیل می‌کنیم و به آنان اجازه می‌دهیم که به عنوان سفره‌خانه‌های سنتی، فعالیت‌های فرهنگی و موزه‌های شخصی  از آن بهره‌برداری کنند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: این رویکرد واگذاری اماکن به بخش خصوصی طی دو سال اخیر با گستردگی بیشتری انجام می‌شود  و طبیعتا" تا زمانی که شرایط مملکت با این محدودیت‌های اعتباری مواجه است، در این بخش محدودیت داریم و باید به این گونه عمل کنیم.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal