آخرین اخبار

3. شهريور 1394 - 19:04   |   کد مطلب: 28455
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی
بیش از 6 هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به شرایط بحرانی آب در سطح کشور، گفت:خشکسالی یکی از معضلات اصلی کشور است که بیش از شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، مسعود سلطانی‌فر در شورای اداری شهرستان اسدآباد، از حضور گسترده و پرشور مردم شهرستان اسدآباد جهت استقبال از رئیس جمهور در همدان قدردانی و اظهار داشت: امیدواریم لیاقت این همه بزرگواری مردم را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمامی از دولت‌های گذشته در سطح کشور به جا مانده است، گفت: این پروژه‌ها نیاز به 400 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و این در حالی است که بودجه کل کشور 230 هزار میلیارد تومان است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یکی از وعده‌های رئیس جمهور در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات را کنترل تورم خواند و افزود: ظرف دو سال گذشته تورم را از بالای 40 درصد به میزان 13.8 درصد کاهش داده‌ام و امیدواریم باعث سرمایه‌گذاری و افزایش تولیدات در بخش مختلف شویم
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت و ایجاد شبکه جدید بهداشتی و درمانی از جمله وعده‌های رئیس جمهور در فعالیت تبلیغات انتخاباتی است که عملیاتی شد.
سلطانی‌فر با اشاره به شرایط بحرانی آب در سطح کشور، گفت:خشکسالی یکی از معضلات اصلی کشور است که بیش از شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد کشور بر پایه کشاورزی است که نبود آب هم به بخش کشاورزی لطمه بزرگی وارد می‌کند،  باید طرح‌های مختلفی برای تغییر شیوه تأمین آب در جهت صرفه‌جویی اجرا شود.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه 90 درصد آب در بخش کشاورزی و  10 درصد در بخش‌های خانگی و صنعتی است، افزود: باید سیستم آبیاری در بخش کشاروزی را تغییر و از آبیاری‌های قطره‌ای وتحت فشار استفاده کنیم.
وی با اشاره به محدودیت منابع و اعتبارات، گفت: باید منطق برنامه‌ریزی در هر شهرستان و استانی باید اولولیت‌بندی نیازهای آن منطقه  باشد.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه از ایران به نام کشور موزه در جهان یاد می‌کنند، افزود: بنابر اظهارات باستان‌شناسان یک میلیون مکان گردشگری و جاذبه وجود دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به ورود پنج میلیون نفر مسافر و گردشگر خارجی به ایران اسلامی، گفت: بیشتر مقصد این مسافران و گرشگران به امکان مذهبی و زیارتی است که نباید از توسعه این اماکن غافل ماند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: زمینه رشد و توسعه در هر منطقه فراهم است و نباید فشار بیاوریم که توسعه کشور در زمینه امور صنعتی باشد.
وی با بیان اینکه یکی از موتورهای توسعه در آینده پس از تحریم‌ها، در بحث گردشگری است، گفت: سه فراکسیون گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در مجلس وجود دارد و همه باید تلاش کنیم که ذهن‌ها به سمت توسعه گردشگری پیش رود.
یکی از موتورهای توسعه در آینده پس از تحریم‌ها، گردشگری است
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد معبر گردشگران است نه مقصد آنان؛ افزود: می‌توان با ایجاد امکانات رفاهی و اقامتی در این شهرستان زمینه جذب گردشگر و مسافر را بیشتر کرد و آنان این شهر را برای اقامت و مقصد انتخاب کنند.
وی یاداور شد: صنعت گردشگری یک صنعت سبز زودبازده در جهت توسعه پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد و می‌توان این شهرستان را با این گردنه‌ و افقی زیبای آن محلی توریستی کرد.
وی از اختصاص 800 میلیارد تومان اعتبار به استان همدان در بخش‌های مختلف صنعتی، فرهنگی، اقتصادی خبر داد و گفت: این رقم قابل توجهی است که سهم شهرستان‌ها نیز از این میزان مبلغ مشخص خواهد شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تفویض اختیارات به استان ها در جلسات دولت خبر داد و گفت: با وجود این تفویض اختیار میت‌وان با توجه به ظرفیت،  پتانسیل و نیازهای هر منطقه در راستای توسعه آن گام برداشت.
وی ایجاد اشتغال پایدار و سریع برای نیروهای تحصیل کرده را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید خواند و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی بیکاری است و به جوانان این نوید را می‌د‌‌هم که با اراده‌ای که در رئیس جمهور برای ایجاد اشتغال جوانان وجود دارد هیچ جوان بیکاری در سطح کشور نداشته باشیم.
انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal