آخرین اخبار

18. فروردين 1401 - 10:45   |   کد مطلب: 41884
بهزاد شاهمرادی از ورود عشایر به منطقه ییلاقی اسدآباد از نیمه اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: 59 خانوار عشایر مجوز ورود به اسدآباد را دارند که برای آنان 4 سامانه تعریف شده است.

بهزاد شاهمرادی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه عشایر از نیمه اردیبهشت ماه اجازه ورود به شهرستان اسدآباد را دارند، اظهار کرد: این شهرستان برای عشایر منطقه ییلاقی محسوب می‌شود و طبق پرونده بهره‌‍برداری از مناطق که در سال 81 نوشته شده، آنان از نیمه اردیبهشت وارد این شهرستان می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه 4 خانوار عشایر که دارای مجوز نیستند، از زمستان سال گذشته در دامداری‌های روستاهای بادخوره و جنت آباد ساکن بودند، البته برای مراتع مشکلی ایجاد نکرده اما برای مردم مزاحمت‌هایی را داشتند، افزود: این عشایر در بخشهای زراعتی هستند و به مراتع ورود نکردند و به همین دلیل ما اجازه برخورد قانونی با آنان را نداشتیم.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ما 59 خانوار عشایر دارای مجوز وورود به شهرستان اسدآباد داریم، گفت: این عشایر دارای مجوز در 4 سامانه شامل مناطق چیچکلو در گردنه اسدآباد به سمت شهرستان بهار، مراتع تمقلو منطقه قراکند و چهاردولی، منطقه شیلاندر علیا و سفلی، حسین آباد خنداب است که می‌توانند حضور داشته باشند.

 

وی از توزیع و غرس 60 هزار نهال درخت در شهرستان اسدآباد در اسفندماه خبر داد و افزود: از این تعداد 30 هزار اصله هال صنوبر، 20 هزار نهال مختلف بین مردم و اقشار مختلف توزیع شد.
 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal