آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1402 - 17:35   |   کد مطلب: 44922
عشایر روز گذشته از مسیرهای سه راهی بروجرد ملایر، ولاشجرد تویسرکان، پل شکسته اسدآباد، گاماسیاب و بره فراخ نهاوند وارد مناطق ییلاقی استان همدان شدند.

به گزارش آوای سیدجمال،  رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: طبق تقویم، کوچ عشایر به این استان از روز گذشته ۱۵ اردیبهشت آغاز شد و در ۵۵ سامان عرفی مستقر شدند.

سامان عرفی به محدوده‌ای از اراضی مرتعی اطلاق می‌شود که از گذشته مورد بهره‌برداری تعداد مشخصی از خانوار‌های عشایر قرار گرفته است و به لحاظ عرفی دارای حق بهره‌برداری از آن هستند.

سعید الیاسی افزود: عشایر در طول مسیر تا رسیدن به سامان عرفی مکلف به تردد از مسیر ایل راه، خودداری از ورود به زمین های مرتعی و کشاورزی و اتراق حداکثر به مدت ۲۴ ساعت در یک مکان هستند که برخی مواقع این توصیه‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: عشایر پس از ورود به مرتع پیش بینی شده باید بر اساس کتابچه طرح مرتعداری که تحویل آنها شده است، نسبت به بهره برداری از علوفه مرتعی اقدام و در پایان فصل چرا محل را ترک کنند.

این مسئول با بیان اینکه کوچ عشایر در مناطق ییلاقی شهرستان های ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد حضور یافتند، افزود: همه ساله مناطق ییلاقی این استان میزبان عشایر از استان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal