آخرین اخبار

26. فروردين 1401 - 11:52   |   کد مطلب: 41963
استفاده افراد معدودی از داوطلبین از ابزارهای پیشرفته جاسوسی از معضلات برگزاری کنکور در چند سال اخیر بوده است، لذا لازم است مراقبین و رابطین در این حوزه آموزش‌های بیشتری ببینند.

به گزارش آوای سیدجمال، ز سازمان سنجش، حسن مروتی اظهار داشت: آزمون سراسری سال جاری با یک دفترچه و پاسخنامه برای دروس عمومی و دو دفترچه و پاسخنامه تخصصی در گروه‌های علوم انسانی و ریاضی برگزار خواهد شد. همچنین رشته تجربی علاوه بر دو دفترچه دروس تخصصی یک دفترچه آزمون بهیاری را نیز به‌صورت جداگانه خواهد داشت.

وی گفت: کنکور اقدامی ملی است و فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شوند نیز ملی هستند، لذا لازم است محیط و شرایط مناسب را برای برقراری عدالت آموزشی و اجتماعی در این حوزه برقرار کنیم.

وی با توضیح در خصوص روند طرح سؤالات تا پایان برگزاری آزمون‌ها، اضافه کرد: با توجه به تغییراتی ناشی از پیشرفت تکنولوژی و کرونا که جامعه با آن مواجه است، هیچ چاره‌ای جز ایجاد تحول در کنکور نیست.

مروتی اشاره کرد: استفاده افراد معدودی از داوطلبین از ابزارهای پیشرفته جاسوسی از معضلات برگزاری کنکور در چند سال اخیر بوده است، لذا لازم است مراقبین و رابطین در این حوزه آموزش‌های بیشتری ببینند.

وی ضمن اشاره به الزام عدم استفاده از کاغذ در آزمون‌های این سازمان تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که کنکور سال ۱۴۰۳ را به‌صورت هوشمند و با استفاده از رایانه برگزار کنیم، در این صورت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های متعدد و همچنین مقابله با هرگونه تقلب و حواشی این آزمون، داوطلب می‌تواند بلافاصله پس از پاسخ‌دهی از نتیجه آن نیز اطلاع اولیه را پیدا کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal