آخرین اخبار

4. خرداد 1401 - 23:49   |   کد مطلب: 42313
استاندار همدان از راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان به منظور رفع چالش‌ها و آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این قرارگاه به صورت جهادی طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی‌شده و کاربردی ارائه دهد.

به گزارش آوای سیدجمال، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان همدان با اشاره به اینکه ایجاد قرارگاه موجب توجه بیشتر جامعه به عفاف و حجاب خواهد شد افزود: ۳۰ دستگاه اجرایی این قرارگاه علاوه بر فعالیت شورای فرهنگ عمومی و ستاد امربه معروف و نهی از منکر باید بایکدیگر هم افزایی و تعامل داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان همدان با تشریح برنامه‌های قرارگاه عفاف و حجاب اظهار داشت: کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات، امنیتی، فرهنگی و آموزشی، پشتیبانی و مالی و ارزیابی با هم افزایی ۳۰ دستگاه اجرایی در استان زیر مجموعه‌های این قرارگاه هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با توجه به پیامدهای منفی برخورد قهری با مساله حجاب و عفاف، تغییر این شیوه به روش تربیتی ضروری است تصریح کرد: فرهنگ و فرهنگ‌سازی یکی از مسائل پیچیده است که با تکیه بر برخوردهای قهری توفیقی حاصل نمی‌شود.

قاسمی فرزاد عفت و پاکدامنی را از هنجارهای بنیادین جامعه اسلامی در تضمین روابط اجتماعی و سلامت رفتاری اجتماعی دانست و افزود: بی توجهی به این مهم می‌تواند به کلیت سلامت رفتاری جامعه آسیب برساند.

وی تصریح کرد: نگاه جنسیتی به موضوع عفاف و حجاب باید حذف شود و برنامه های اجرایی نباید تنها برای بانوان باشد.

استاندار همدان، اعتقادات و ارزش‌های دینی را جزو لاینفکِ فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی کشور برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای قوانین عفاف و حجاب در مجموعه خود هستند و تاکنون آنچنان که باید و شاید به اصل عفاف و حجاب نپرداختند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در همه کشورها پوشش و حجاب تعریف شده است و به مقتضای مکان و زمان پوشش خاص خود را دارند افزود: غرب پس از اشتباهاتی که در حوزه فرهنگی انجام داده، به‌تازگی توجه به خانواده و کانون خانواده را در دستور کار قرار داده‌ است.

وی، ابلاغ، انجام و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های پوشش و حجاب را یکی از وظایف مهم مورد توجه در دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی با ارائه برنامه و طرح، در راستای اقناع‌سازی عمومی برای عفاف و حجاب اقدام کنند. 

استاندار همدان با اشاره به نقش موثر جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: با تبیین دقیق، آثار بی بندوباری و ابتذال برای مردم و خانواده روشن خواهد شد.  

قاسمی فرزاد، پرداختن به اذهان، افکار و اندیشه ها را در حوزه عفاف و حجاب، پیش از هر چیز موثر دانست و گفت: همه اعضای قرارگاه عفاف و حجاب با هم‌افزایی و هم‌فکری، طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی شده و کاربردی ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی بخشی از انرژی و توان خود را روی موضوع عفاف و حجاب هزینه کنند گفت: مجموعه نخبگانی استان و اعضای قرارگاه عفاف و حجاب، به نحوی اقدام کنند که تحولی بزرگ در حوزه اندیشه و فکری انجام گیرد و از راه‌ها و برنامه‌هایی که غرب در پیش گرفته پرهیز شود.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این نشست اظهار داشت: حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است و کارگروه عفاف و حجاب استان باید با محوریت مطالبات مردمی فعالیت کند.

سردار «سلمان امیری» گفت: وضعیت پوشش در استان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است اما در صورت عدم فعالیت‌های فرهنگی، وضعیت پوشش بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اخلاقی همدان طرح‌های مهمی را در راستای اقدامات فرهنگی برنامه ریزی کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه پلیس به تنهایی و بدون همراهی دستگاه‌ها نمی‌تواند فعالیت خاصی انجام دهد گفت: کار فرهنگی در زمینه حجاب مقدم بر اقدام قهری است.

سردار امیری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف باید با اقدامات فرهنگی و به دور از رفتارهای قهریه، انجام گیرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد./ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal