آخرین اخبار

5. خرداد 1401 - 23:43   |   کد مطلب: 42332
استاندار همدان با بیان اینکه بودجه مصوب استان قابل توجه نیست، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا جذب اعتبار از دستگاه بالادستی داشته باشند. به گزارش ایسنا،

به گزارش آوای سیدجمال، علیرضا قاسمی‌فرزاد ۵ خردادماه در شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ حداکثر ۵۳ درصد در قالب نقدی و اوراق، محقق شد که قابل توجه نیست.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: بودجه سال جاری استان، امسال هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است که عدد قابل توجهی نیست.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا جذب اعتبار از دستگاه بالادستی داشته باشند چون ۸۵ درصد اعتبارات در اختیار هیئت دولت است.

استاندار همدان با بیان اینکه قرار بود اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود، مطرح کرد: مجلس خیلی مسیر این کار را باز نکرد تا اختیارات به استان‌ها داده شود و همچنان در بخش انقباضی بودجه هستیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به سفر رئیس جمهور به همدان، ادامه داد: سفر رئیس جمهور می‌تواند بارقه امید را در دل ما روشن کند و تمامی جذب اعتبار این سفر، برای پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه خواهد شد که عدد قابل توجهی بوده و ۱۰ برابر تملک دارایی یک سال استان است.

وی در رابطه با برنامه پیشرفت عدالت، توضیح داد: برش شهرستانی و برش دستگاه‌ها در برنامه پیشرفت و عدالت ۱۴۰۱ به فرماندارن و مدیران ابلاغ شود تا بدانند که چه پروژه‌ای باید دنبال شود.

استاندار همدان با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مطرح کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت پیری و سالخوردگی پیش می‌رود، مجلس قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تصویب کرد وحوزه اموربانوان استانداری نمی‌تواند تنهایی این کار را انجام دهد و باید معاونت سیاسی و دفتر امور اجتماعی استانداری و دستگاه‌های دیگر، همکاری لازم را داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سند فرهنگی در استان در حال تدوین است بنابراین مباحث مربوط به جمعیت در این دو حوزه باید تلفیق شود.

انتهای پیام
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal