آخرین اخبار

18. تير 1401 - 12:37   |   کد مطلب: 42724
بهروز الیاسی با بیان اینکه با اجرای مصوبه کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در مقایسه با سه ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان همدان، مصرف این کودها 9 برابر افزایش داشته، گفت: با ذخیره 20 هزار تن انواع کودهای شیمیایی مشکلی در تأمین کشت های پاییزه استان نداریم.

بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در گفت‌گو با خبرنگار آوای سیدجمال، از کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از اول فروردین امسال خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سالجاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، به طور میانگین شاهد افزایش 9 برابری مصرف این کودها هستیم.

 

وی گفت: در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته 336 تن بوده که در مدت مشابه سالجاری به عدد 3 هزار و 540 تن رسیده و فروش کود شیمیایی پتاسه 140 تن بوده که در سالجاری به میزان یک هزار و 160 تن افزایش پیدا کرده است.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مصرف کودهای شیمیایی به دلیل کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی داشته، خاطرنشان کرد: با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: در این مدت توزیع و فروش کود شیمیایی اوره با حدود 10 درصد افزایش به رقم 17 هزار و 600 تن رسیده است.

 

الیاسی با اشاره به ذخیره استراتژیک 20 هزار تن انواع کودهای شیمیایی در استان همدان، یادآور شد: مشکلی در تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با80  کارگزار و عامل فروش در استان در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز کود شیمیایی مورد نیاز بخش تولید را در اختیار آنها قرار می دهد، از کشاورزان خواست تا کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کودهای با کیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کودهای تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal