آخرین اخبار

13. شهريور 1401 - 11:26   |   کد مطلب: 43197
عاطفه زارعی گفت: کتابخانه های عمومی استاندارد اسدآباد و کتابخانه مرکزی همدان از جمله پروژه های نیمه تمام استان هستند که با این میزان اعتبار تکمیل و تجهیز می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، عاطفه زارعی با بیان اینکه با جذب این اعتبار تحول خوبی در بخش‌های مختلف شکل می‌گیرد، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی استاندارد اسدآباد و کتابخانه مرکزی همدان از جمله پروژه های نیمه تمام استان هستند که با این میزان اعتبار تکمیل و تجهیز می شود.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته در راستای اهداف و برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم، اقدامات متنوعی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی استان همدان به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده است.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: افتتاح پنج پروژه عمرانی و برگزاری بیش از ۱۲ هزار برنامه فرهنگی در سراسر کتابخانه های عمومی استان همدان از اقدامات عمرانی و فرهنگی شاخص در کتابخانه‌های عمومی استان همدان در یکسال گذشته در دولت مردمی سیزدهم است.

زارعی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته و با توجه به تأکیدات رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدامات فرهنگی و عمرانی کتابخانه‌های عمومی با قوت ادامه یافت و شاهد تحقق پروژه‌هایی بودیم که چندین سال از کلنگ زنی آنها گذشته بود.

وی تصریح کرد: در یک ساله گذشته طرح‌هایی چون تعمیر و بهسازی کتابخانه آیت الله بهاری در شهرستان بهار با زیربنا ۷۹۰ مترمربع، توسعه کتابخانه شهید مطهری فامنین با زیربنا ۳۳۰ متر مربع، افتتاح کتابخانه مهر ماماهان شهرستان فامنین با زیربنا ۲۶۰ متر مربع، افتتاح کتابخانه شهید مظاهری شهر مریانج و  افتتاح سالن مطالعه عمومی آرمان با مشارکت بخش خصوصی با ۸۸۰ متر مربع در شهر همدان انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه پروژه‌هایی چون ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد و کتابخانه روستای اشترمل شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد، کتابخانه عمومی روستای عبدالرحیم در شهرستان همدان با همکاری بنیاد قلم چی و ساخت کتابخانه نگارخاتون در شهرستان فامنین با همکاری خیرین در حال انجام است، گفت: هر کدام از این کتابخانه ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به زودی به بهره‌برداری می‎ رسند.

زارعی با اشاره به اینکه بهسازی کتابخانه شهید مدرس، باز طراحی کتابخانه مرکزی، ساخت کتابخانه در روستای یکن آباد و توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران نیز در حال انجام است، افزود: ساخت کتابخانه در شهرک فرهنگیان، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در فامنین، ساخت کتابخانه شهید مسعودی پور در ملایر، راه اندازی کتابخانه عمومی در روستای  توچغاز در ملایر، پیگیری ساخت کتابخانه در کوی سعدی ملایر، ساخت کتابخانه استاندارد در اسدآباد و توسعه کتابخانه فاطمه الزهرا(س) شهر آجین ساخت کتابخانه روستای دهپیاز نیز در دستور کار قرار دارد.

استان همدان دارای ۱۱۸ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است./ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal