آخرین اخبار

13. آذر 1401 - 7:53   |   کد مطلب: 43826
اکبر احمدی‌منش با بیان اینکه سازمان بهزیستی به خانواده های دارای دو عضو معلول در شهر برای خرید و یا ساخت مسکن 200 میلیون تومان وام بلاعوض می‌دهد، گفت: تاکنون 14 خانواده دارای دو معلول در اسدآباد شناسایی و یک نفر در شرف خرید مسکن با وام 200 میلیونی است.

اکبر احمدی‌منش، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  از افزایش 30 درصدی مستمری معلولان در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات خوب این حوزه می توان به افزایش ظرفیت حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی با پوشش 100 درصدی اشاره کرد که تاکنون 49 نفر معلول ضایعه نخاعی علاوه بر دریافت مستمری ماهیانه، کمک هزینه حق پرستاری و کمک هزینه لوازم بهداشتی هم می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای تحت پوششی قرار گرفتن افراد معلول در سازمان بهزیستی پوشت نوبتی زیادی داشتیم، افزود: امسال توانسته ایم 350 نفر را به عنوان مستمری بگیر اضافه کنیم، تعدد اندکی هم که باقی مانده اند به مرور زمان زیر پوشش این نهاد خواهند رفت.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از افزایش کمک هزینه توانبخشی خبر داد و گفت: ما در مباحث گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی نیاز داشته باشند خدمات بدهیم، 20 جلسه و به ازای هر جلسه 60 هزار تومان کمک می‌کنیم.

 

وی از پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به 200 نفر از معلولان به صورت ماهیانه و کمک هزینه دانشجویی به دانشجویان خبر داد و افزود: تقریبا به 100 دانشجو و دانش آموز هر کدام 300 هزار تومان کمک کرده ایم.

 

احمدی‌منش از رایگان کردن هزینه آب، برق، گاز 700 نفر از معلولان خبر داد و گفت: از سال 1400 تاکنون 60 نفر با مشارکت خود معلولان دارای خانه شده اند.

 

وی ادامه داد: در بخشنامه امسال بهزیستی هم به خانواده های دارای دو عضو معلول در شهر اگر برای خرید مسکن و یا ساخت مسکن اقدام کنند، 200 میلیون تومان و ساکنین روستا 150 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد افزود: البته برای خانواده تک عضو معلول هم علاوه بر نامه نگاری برای دریافت تسهیلات بنیاد مسکن، 100 میلیون تومان هم بهزیستی کمک بلاعوض می‌کند.البته اینها به صورت مرحله به مرحله و در صورت اجرای  شرایط بنیاد مسکن است.

 

وی تصریح کرد: امسال سهمیه 14 خانواده دو عضو معلول فاقد مسکن را گرفته ایم که آنان شناسایی شده اند، یکی از آنان اقدام به خرید مسکن کرده که 200 میلیون تومانی به آنان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal