آخرین اخبار

12. بهمن 1401 - 16:56   |   کد مطلب: 44317
مهدی حیدری با بیان اینکه با بارش برف و کولاک در شب گذشته 130 مسافر در راه مانده گردنه اسدآباد کمک رسانی و امدادرسانی انجام شده، گفت: البته ۷۵۰ خودروی گرفتار در برف گردنه نیز با کمک امدادگران و برداشتن نیوجرسی‌ها رهاسازی انجام و به سمت اسدآباد روانه شدند.

مهدی حیدری، رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال با اشاره به بارش برف سنگین و کولاک شب گذشته در گردنه اسدآباد، اظهار کرد: ۱۳۰ مسافر در مسیر گردنه این شهرستان در راه مانده و گرفتار شده بودند که به آنان امدادرسانی و کمک رسانی داشتیم.

 

وی گفت: علاوه بر امدادرسانی به افراد دارای مشکلات قلبی در راه مانده، هزار قرص نان، ۳۰ کیلو خرما، ۱۵۰ تن ماهی،۱۵۰ تن لوبیا و ۳۰۰ بطری آب معدنی بین آنان توزیع شد.

 

رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در کولاک برف شب گذشته در گردنه اسدآباد علاوه بر ۱۵ نفر نیروی امدادگر از سوی مرکز استان،  و تیم واکنش سریع، ۲۵ نفر نیروی امدادی هم در شهر امدادرسانی داشتند.

 

وی از رهاسازی  ۷۵۰ خودروی در راه مانده گردنه اسدآباد در شب گذشته خبر داد و گفت: برای رهاسازی این خودروها نیوجرسی‌ها را برمی‌داشتیم و خودروها را به سمت اسدآباد روانه می‌کردیم.

حیدری با اشاره به  عدم توجه رانندگان به مسدود بودن راه گردنه، گفت: متأسفانه بسیاری از خودروها بدون زنجیرچرخ بودند و اگر نکات ایمنی را رعایت می‌کردند، مسدودسازی مسیر اتفاق نمی افتاد.

 

وی با بیان اینکه افراد و مسافران در راه مانده در مساجد شهرک فرهنگیان، مسجد صاحب الزمان و امام رضا خاکریز اسکان داده شدند، افزود: البته حسینیه محله جنت آباد هم به صورت آماده‌باش بود که در صورت لزوم مسافران در راه مانده را در آنجا اسکان دهیم.

 

رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در زمان کولاک برف گردنه، دو سانحه هم در مسیر گذرکجین داشتیم که دو مصدوم داشت و به بیمارستان منتقل شدند.

 

وی با اشاره به زلزله خوی و آماده باش نیروهای امدادی اسدآباد برای کمک رسانی به آن منطقه، گفت: در همان ساعات اولیه زلزله در این شهرستان ما دو تیم امدادی آماده‌باش داشتیم که هنوز اعلام نیاز نکردند که آنها را اعزام کنیم.

 

حیدری افزود: البته ۱۰۰ دستگاه چادر امدادی به خوی ارسال شده و جزو شهرستان‌های اولی بودیم در این امر کمک کردیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal