آخرین اخبار

21. بهمن 1401 - 21:24   |   کد مطلب: 44399
امام جمعه شهر همدان گفت: در روزگاری که حکومت ضد دین بود انقلاب مردم ایران به پا و منجر به ریشه کن شدن دین ستیزان شد تا مردم را از سلطه و استکبار رها کند.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: در روزگاری که حکومت ضد دین بود انقلاب مردم ایران به پا شد و منجر به ریشه کن شدن دین‌ستیزان شد تا مردم را از سلطه و استکبار رها کند.

وی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران هزاران نفر جان‌باختند و جوانان از زندگی خود گذشتند، عنوان کرد: امروز وظیفه ما حفاظت از این درخت تنومند و با ریشه انقلاب است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شاه در مملکت ما دیگر جایگاه و اعتباری نداشت برای همین باید کشور را ترک می‌کرد، بیان کرد: روزگاری روسای جمهور متنفقین در ایران تشکیل جلسه دادند، اما درخواست ملاقات او را نپذیرفتند یعنی شاه ایران دیگر برایشان اهمیتی نداشت.

شعبانی افزود: در این شرایط بود که دولت  شاه و سلطه بیش از حد بیگانان مردم را خسته کرد و با آمدن امام خمینی(ره) تصمیم به انقلابی گرفتند که جاودانه شد.

وی با بیان اینکه این انقلاب و اسلام است که به مردم ما عظمت و عزت بخشیده است، بیان کرد: دورانی که مردم تحقیر می‌شدند را به یاد بیاورید و آگاه باشید که چگونه اسلام به کشور و مردم ما عظمت داد.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز دشمنان نظام ضعیف و ذلیل شده‌اند، گفت: ما 11 برابر سرعت رشد جهانی، رشد کردیم و در 40 سال گذشته شرایط کشور را از هر بعدی تغییر داده و به برکت انقلاب رشد داده‌ایم.

شعبانی افزود: کشور ایران چهار دهه است که بدون وابستگی به حیات خود ادامه داده و دست مزدوان مثل آمریکا و روسیه را که تا پیش از انقلاب در این کشور سلطه داشتند از ایران کوتاه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مستقل هستیم و استقلال ما به برکت مردم است، تاکید کرد: ما کشور معتدلی و اعتدال‌گرایی هستیم، اما اگر با کشوری تعامل نداریم چون به طور قطع آن کشور و حکومت به دنبال تضعیف منافع ما است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مظهر حاکمیت اراده مردم است، بیان کرد: هر جا انقلابی عمل کردیم پیش‌روی داشتیم و مردم از ما راضی بودند برای همین معتقدن استقلال و آزادی در کنار تحقق دیگر اهداف باید مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی ادامه داد: بعد از انقلاب شرایط کشور بسیار بهتر و پیشرفته‌تر شد تا جایی که امروز ما موفق شده‌ایم ماهواره و حیوان زنده به فضا بفرستیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات از جمله موضوعات معیشتی و اقتصاد مردم در کشور نیز گفت: قبول داریم که در برخی موارد مشکلاتی وجود دارد، خودروسازی موانعی دارد، کالاها با قیمت متفاوت عرضه می‌شود برای همین مسئولانی باید بدانند که میز آنها حاصل خون 300 هزار شهید است، برای این است که انقلابی عمل کنند و متعهد به حل مشکلات مردم باشند.

امام جمعه شهر همدان به اعلام عفو رهبری در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن از این شرایط راضی نیست و سعی دارد جوانان ما را روانه زندان کند حالا فارغ از افرادی که لیدر بوده و قتل و جنایت انجام داده‌اند، اما حق جوانان ما بودن در زندان نیست.

شعبانی ادامه داد: رهبری همانند یک پدر که فرزند خود را می‌بخشد عمل کردند، اما دشمن با ابزارهای رسانه‌ای خود سعی در تحریف این اتفاق کرد، چرا که به طور قطع از این عفو خوشحال نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه برکت انقلاب در شهرهای کشور با طرح و پروژه‌های مختلف در چهار دهه خود را هر روز بیشتر نشان داده است، عنوان کرد: امسال در استان همدان 35 هزار میلیارد تومان برای 956 پروژه در دهه فجر هزینه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

امام جمعه همدان در پایان خواستار حضور مردم با سلایق مختلف همراه با خانواده در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد و تاکید کرد: بتوانیم با همکاری و همدلی مردم و همت مسئولان از پس مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور برآئیم و درخت تنومند انقلاب اسلامی را نسبت به گذشته پر بارتر به نسل بعد خود معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal