آخرین اخبار

6. اسفند 1401 - 12:35   |   کد مطلب: 44523
اصناف متخلف در حوزه کالا و خدمات استان همدان از ابتدای امسال تاکنون در واحد‌های اجرای احکام به پرداخت ۵۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش آوای سیدجمال، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه این میزان جریمه به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۱۳ هزار و ۸۷۱ پرونده تخلف از سوی واحد‌های اجرای احکام در این حوزه صادر شده است، گفت: این پرونده‌ها مربوط به تخلفات کالا، خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت دارو و درمان هستند.

مرضیه یونسی بازرسی‌های این اداره کل را در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، کمک به ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی فرصت‌طلبان دانست و افزود: در ۱۱ ماه امسال تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۸ پرونده در بخش کالا و خدمات، ۸۷۸ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۷۶۵ پرونده در بخش بهداشت و درمان به تعزیرات حکومتی استان همدان ارسال شده است.

او رسیدگی و صدور حکم در چارچوب قانون را وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی برشمرد و تأکید کرد: عملکرد این اداره کل در ۱۱ ماه امسال در حوزه کالا و خدمات ۹۹ درصد، در حوزه قاچاق کالا و ارز ۹۹ درصد و در حوزه بهداشت و درمان ۹۷ درصد ثبت شده است.

یونسی افزود: با توجه به کاهش ۲.۵ درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به ۱۱ماهه اول سال ۱۴۰۰، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات و بهداشت ۱۵ روز و در پرونده‌های قاچاق کالا ۵۵ روز بوده است.

او تأکید کرد: سه هزار و ۲۷۳ پرونده حاصل فعالیت ۸۴۳ اکیپ گشت مشترک بازرسی از ۶ هزار و ۳۴۶ واحد صنفی بوده و چهار هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال از محکومیت‌های صادره مربوط به گشت مشترک است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t ۱۳۵.ir اعلام کنند./صداوسیما

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal