آخرین اخبار

9. اسفند 1401 - 17:21   |   کد مطلب: 44552
مهدی قاسمی با اشاره به اعلام آمار 700، 1500 و 2 هزار جنین اسقاطی به ثبت رسیده در ایران در سه سایت، گفت: این آمار وحشتناک و صدای دردناک کشتار این جنین‌ها در کشور چرا شنیده نمی‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی قاسمی، دبیر مجمع فعالان جمعیتی استان همدان در همایشی که در راستای تبیین قانون جوانی جمعیت و تشویق فرزندآوری با حضور کنشگران و فعالان فرهنگی و اجتماعی اسدآباد در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، به این قانون و آمار جمعیت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: استان همدان چهارمین استان پیر کشور است و با این وضعیت آینده فرزندان ما هولناک و دهشتناک خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امروزه سبک زندگی ما دچار چالش شده چرا که برگرفته از فرهنگ و سبک غربی‌هاست، گفت: درد جمعیت درد کرونا نیست که با وارد کردن واکسن آن را درمان کنیم بلکه درد جمعیت این است که چندین سال بعد هم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی و هم امنیتی دچار مشکل خواهیم شد.

 

دبیر مجمع فعالان جمعیتی استان همدان با اذعان این مطلب که آسیب خانواده‌های تک فرزندی بیشتر از دو یا چند فرزندی است، افزود: امروز همه مشکل فرزندآوری موضوع اقتصادی و معیشت خانواده نیست بلکه باید با تغییر سبک زندگی به اهمیت موضوع جمعیت و فرزندآوری در سال‌های آینده اندیشید.

 

وی به آماری که از سقط جنین در ایران در سه سایت آمده، اشاره کرد و گفت:  در این سه سایت آمار 700، 1500 و 2 هزار جنین اسقاطی به ثبت رسیده که متأسفانه صدای دردناک کشتار این جنین‌ها در کشور به طوری که مردم را متوجه این حد از کشتار کند، اتفاق نیفتاده است.

 

قاسمی ادامه داد: در بحث کرونا که پیش آمد، مردم با آمار بالای کرونا اقدام به ایزوله کردن و گندزدایی و رعایت بهداشت داشتند و وارد عمل شدند، حال باید این نگرانی در مردم باشد که وقتی در کشور روزی دو هزار جنین اسقاط می‌شود، برای کشوری اسلامی با فرهنگ غنی چون ایران زیبنده نیست. لذا انتظار می‌رود که مجموعه‌های دولتی و غیردولتی به صورت جدی ورود و از ابزار سلبی و ایجابی استفاده کند.

 

دبیر مجمع فعالان جمعیتی استان همدان با اشاره به معضل اجتماعی چون نگه داشتن سگ در منازل اشاره کرد و گفت: باید به موضوع افزایش جمعیت نگاه علمانه و حکیمانه داشته باشیم و آینده کشور را در گرو وجود جمعیت بدانیم.

 

وی با اشاره به خدمات دولت برای امر فرزندآوری از جمله تسهیلات و واگذاری مسکن اشاره و بر روند اجرای کامل ان تأکید کرد.

 

قاسمی بااشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص فرزند آوری و افزایش جمعیت، گفت: امروز زنان در جامعه اسلامی باید با به دنبا آوردن فرزندان صالح و نیک جهاد در راه خدا کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal