آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1402 - 20:51   |   کد مطلب: 44896
معاون پیشگیری دادگستری استان همدان گفت: در سه سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در قیال خدمات عمومی اعمال شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، نجفی در نخستین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید افزود: مجازات‌های جایگزین حبس با رعایت شأن اجتماعی مجرم و متناسب با تخصص مجرمان در نظر گرفته و تنها شامل جرم‌های خاصی می شود که امنیت و جان مردم و جامعه را تهدید نکرده باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال گفت: سهم استان همدان ۳ و نیم میلیون درخت در هر سال است که مقرر شده یک میلیون درخت از طریق مجازات‌های جایگزین کاشته شود.

خزایی تصریح کرد: کاشت درخت از طریق مجازات‌های جایگزین حبس باید متناسب با محل و نیاز هر منطقه انجام شود تا فواید بیشتری داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار هم خواستار نگاه فرهنگی تحول خواهانه نسبت به رفع مسائل استان شد.

رضانیا همدلی و هم افزایی بین دستگاه‌ها را مثال زدنی خواند و گفت: بر همه واجب است از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز گفت: بنا داریم در طرح مجازات‌های جایگزین حبس و به منظور پیشگیری از وقوع جرم به کمک منابع طبیعی و مراتع و جنگل‌های استان بیاییم.

عدالتخواه با اشاره به طرح پاکسازی و حفظ محیط زیست استان با محوریت عموم جامعه گفت: در طرح ۱۰ هزار نفری از دانش آموزان گرفته تا کارمندان و کسبه و دانشجویان برای پاکسازی محیط زیست اقدام خواهیم کرد.

رئیس عدلیه استان گفت: پس از پاکسازی محیط زیست و ورودی‌های شهر‌ها در مرحله بعد هم در سطح محلات و مناطق به کمک شهرداری‌ها ورود پیدا خواهیم کرد.

عدالتخواه با هشدار به آلوده کنندگان محیط زیست و مراتع تصریح کرد: کسانی که نخاله‌های ساختمانی را در محل‌های تعیین شده تخلیه نکنند ۳۰ میلیون تومان جریمه می شوند و تا ۱۰ هفته هم کامیون آنها توقیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از قضات خواست در تعیین مجازات‌های جایگزین حبس برای کاشت یک میلیون درخت از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ختما استفاده کنند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal