آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1402 - 13:13   |   کد مطلب: 44955
دامپزشکی استان همدان هشدار داد:
عشایر از صعود دام‌ها به ارتفاعات خودداری کند
امیرحسین نقی‌پور با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در استان همدان، بر خودداری روستاییان، دامداران و عشایر از چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مناطق مستعد صاعقه و رعد و برق تأکید کرد.

امیرحسین نقی‌پور، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: باتوجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و صدور هشدارهای متعدد درخصوص بارندگی های پیش رو در استان، برای مصون ماندن سرمایه دامی استان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و پرورش دهندگان آبزی پروری باید با رعایت الزامات بهداشتی-قرنطینه ای و همچنین فراهم نمودن تمهیدات لازم در زمان وقوع بارندگی شدید و احتمال وقوع سیل، آمادگی لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب های احتمالی ناشی از آن را مد نظر قرار دهند.

وی با تأکید بر خودداری روستاییان، دامداران و عشایر از چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مناطق مستعد صاعقه و رعد و برق گفت: عشایر نسبت به جمع آوری دام ها اقدام و از صعود دام ها و صاحبان آنها به ارتفاعات خودداری کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر بیمه کردن دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل، گفت: پرورش دهندگان ماهیان سرمابی و گرمابی، دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها را کنترل و تدابیر لازم برای مواقع احتمالی سیلاب و گل آلود شدن آب اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه آبزی‌پروری استان تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از ورود سیلاب به مزارع پرورش ماهیان خود جلوگیری کنند، افزود: در زمان بارندگی و گل آلوده شدن آب استخر های پرورشی، نسبت به قطع غذادهی و استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه پرورشی و با توصیه دامپزشک فارم) اقدام و در صورت ایجاد تلفات نسبت به جمع آوری و دفن بهداشتی با نظارت گروه های دامپزشکی اقدام کنند.

نقی‌پور یادآور شد: زنبورداران باید نسبت به جمع آوری کندوها از دره ها و کنار رودخانه ها و مناطق پر خطر اقدام و اقدامات لازم برای تهیه آب و غذا برای زنبوران انجام دهند.

وی با معرفی سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی از بهره‌برداران و دامداران خواست اطلاعات و اخبار را از طریق رسانه‌های موثق دنبال کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal