آخرین اخبار

7. تير 1402 - 21:59   |   کد مطلب: 45402
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از فعالیت ۳ اکیپ نظارتی دامپزشکی این شهرستان بر روند ذبح شرعی و بهداشتی گوسفند در روز عید قربان خبر داد.

حسین وثوقی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، گفت: در روز عید قربان نظارت کارشناسان بهداشتی و ناظر ذبح شرعی بر نذورات مردم به صورت رایگان در شهرستان اسدآباد انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه شهروندان حتی المقدور دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان کشتار کنند، گفت: با مراجعه به کشتارگاه می‌توانند از سلامت دام مطمئن شد.

 وی در ادامه با اشاره به وود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، افزود: اشه‌ های دام باید تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه دست ‌کم تا ۴۸ ساعت در دمای یخچال (۰تا۴درجه)نگهداری شود و بعد مصرف شود.

 

وثوقی‌کیا از مردم خواست هنگام آماده‌سازی و قطعه‌بندی گوشت از دستکش استفاده و از مصرف گوشت و جگر نیم پز خودداری شود و از مغز پخت بودن جگر قبل از مصرف اطمینان حاصل کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در روز عید قربان شهروندان اسدآبادی می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ و شماره تماس‌های ۳۳۱۴۸۰۱۹ و ۳۳۱۴۸۰۳۶ از خدمات بهداشتی اکیپ های دامپزشکی در زمینه سلامت دام قربانی و لاشه دام بهره‌مند شوند.

اسدآباد سالهاست که با مشکل نبود کشتارگاه صنعتی دام مواجه است و پیش از آن هم دارای کشتارگاه سنتی بود که با توجه به صنعتی نبودن آن به تعطیل رتته است.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal