آخرین اخبار

8. تير 1402 - 10:16   |   کد مطلب: 45406
نماینده مردم اسدآباد در مجلس نگاه آمریکا و استکبار جهانی به مبانی حقوق بشر دوگانه دانست و گفت: آلمان و فرانسه هم در راستای سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کنند و پشتیبانی آنان از صدام به عنون یک جنایات بشری مشهود و مطرح است، نباید فراموش کرد کارنامه آن‌ها سیاه‌تر از خود آمریکاست.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به پایبندی ایران به عدم استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی حتی برای مقابله‌به‌مثل در جریان سردشت، اظهار کرد: با توجه به مبانی دینی و اعتقادی ما و طبق فرمایش رهبر انقلاب در راستای حفظ ارزش‌های اخلاقی، دینی حتی در برخورد با دشمنان هم مورد تأکید و توصیه شده، بنابراین استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف مانند سلاح شیمیایی در سنت و عرف و مبانی اعتقادی ما یک خط قرمز است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: از اول هم مشخص بوده ایران اسلامی به دنبال استفاده از سلاح غیر متعارف و یا بمب هسته‌ای نبوده و نیست، البته تحربه و اعتقاد و ایمان ما ثابت کرده که همبستگی ملت و روحیه شهادت‌طلبی و معنوی در مردم ما نیاز به استفاده از این سلاح‌ها نخواهد شد.

وی با تبیین چهره غرب و آمریکا به ‌عنوان بهره‌برداران عملی از سلاح‌های کشتار جمعی و بازخوانی جنایت‌های‌ جنگی آن‌ها، گفت: نگاه آمریکا و استکبار جهانی به مبانی حقوق بشر دوگانه است، حرف‌های آن‌ها در ارتباط با رعایت قواعد و اصولی انسانی یک ادعای بی‌عمل است.

 

سرمدی ادامه داد: آمریکا در بحث حفظ محیط زیست، حقوق بشر، خطوط قرمز در استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف را در شعار دارد اما در عمل کارنامه مثبتی از آن‌ها دیده نمی‌شود و می‌توان به جنایت‌های آن‌ها از جمله در جنگ آمریکا با ژاپن و استفاده از بمب اتمی در بمباران هیروشیما و ناکازاکی، پشتیبانی از حکومت صدام در بمباران سردشت اشاره کرد.

 

وی یادآور شد: آمریکا در شعار به عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی و اتمی تأکید دارند اما عمل آن‌ها ضد اسانیت و ضد چیزی است که ادعا می‌کنند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس به نقش کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه در تولید و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی هم اشاره ای کرد و گفت: این کشورها در حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری و ترویج این تفکر در برخورد با کشورهای مستقل مشخص و خیانتهای آنها ادامه دارد، دقیقا" در راستای سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کنند، آلمان و فرانسه در پشتیبانی از صدام سلاحهایی را در اختیار آن‌ها قرار دادند که به عنون یک جنایات بشری مشهود و مطرح است، کارنامه آن‌ها سیاه‌تر از خود آمریکا و همه در یک جهت عمل می‌کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal