آخرین اخبار

1. مهر 1402 - 9:41   |   کد مطلب: 46115
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد روستاهای اسدآباد نیز که از ۳ دهه قبل بهسازی و آسفالت معابر آنها اصلا مورد توجه قرار نگرفته بود، از ۲ سال قبل بهسازی معابر حدود ۵۰ روستا که اکثرا به آنها آسفالت اولی اتلاق می‌شد با کمک بنیاد مسکن و اعتباراتی که اخذ کردیم، انجام شد.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی واله در مورد اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در اسدآباد همچون سایر شهرستان‌های کمتر توسعه یافته کشور، به لحاظ توزیع اعتبارات و نگاه مبتنی بر عدالت سازمان برنامه و بودجه از دولت قبل با بی‌توجهی مواجه شده است و هر چند در این دولت اقداماتی در این منطقه انجام شده اما در خور نبوده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث پروژه‌‎های نیمه تمامی که از آنها به عنوان زخم‌های کهنه شهر یاد می‌کنم با عنایت دولت آقای رییسی و کمک استاندار و پیگیری‌هایی که انجام دادم از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و سایر کمک‌ها به عنوان نمونه اجرای پروژه احداث کنارگذر اسد‌آباد که ۱۰ سال معطل مانده بود ، آغاز شده و تا پایان مهرماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی تصریح کرد: گردنه اسدآباد جزء ۱۰ نقطه حادثه‌خیز کشور بوده که سالانه ۳۰ کشته و ۱۲۰ مجروح و خسارات مالی گسترده‌ای را به همراه داشت اما به همت دولت از سال گذشته روشنایی، نصب نیوجرسی و تعریض آن به نحو احسن انجام شده است، کما اینکه امسال در ایام پیاده‌روی اربعین که شاهد گذر هزاران زائر و تردد وسایل نقلیه متعدد با ترافیک بالا بودیم، خوشبختانه نه تنها در این مسیر کشته نداشتیم، بلکه تصادفات شدید منجر به جرح و خسارت هم مشاهده نشد.

سرمدی خاطرنشان کرد: پروژه استخر شهید قاسم سلیمانی که از سال‌ها قبل معطل مانده بود به همت دولت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید، همچنین مجموعه ورزشی استادیوم آزادی اسدآباد و زمین فوتبالی که سال‌ها رها شده بود چمن کاری و استانداردسازی شد و مشکل آب آن نیز از طریق هفت- یک چاه عمیق که از کارهای عمده این مجموعه ورزشی بود، حل شد.

وی افزود: در مورد روستاهای اسدآباد نیز که از ۳ دهه قبل بهسازی و آسفالت معابر آنها اصلا مورد توجه قرار نگرفته بود، از ۲ سال قبل بهسازی معابر حدود ۵۰ روستا که اکثرا به آنها آسفالت اولی اتلاق می‌شد با کمک بنیاد مسکن و اعتباراتی که اخذ کردیم، انجام شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان از طریق دانشکده علوم پزشکی، بیان کرد: ۳۸ پروژه عمرانی خانه‌های بهداشت و محل زیست پزشکان و پرستاران در حال احداث هستند و در آینده نزدیک هم به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین ده‌ها پروژه نیمه تمام عمرانی در حال گره‌گشایی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز با توجه به اینکه اسدآباد زادگاه سیدجمال الدین اسدآبادی است ۲ نکته از سال‌ها قبل در این منطقه مغفول مانده بود که یکی از آنها یادمان سید جمال الدین و سینمایی بود که در آنجا باید ساخته می‌شد و املاکی که در طرح دیدند باید تملک می‌شدند که سال‌ها رها شده بودند که امسال تملک شدند و محوطه یادمان سید جمال الدین اصلاح و بازسازی شده و آماده است که مورد استفاده گردشگران و شهروندان قرار گیرد. همچنین در حال احیای بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استقلال دانشگاه سید جمال‌الدین اسد آبادی و از همه مهمتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسدآباد که ساختمانش معطل مانده بود، تکمیل شد و از سال قبل دانشجو جذب کرده و به نحو مطلوبی در حال ارائه خدمات است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal