آخرین اخبار

15. مرداد 1402 - 7:01   |   کد مطلب: 45740
سردار «مجیدی» گفت: تاریخ شفاهی استان همدان در دوران دفاع مقدس در حال جمع‌آوری است که می‌تواند نقطه عطف برگزاری کنگره شهدا باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عصر امروز در حاشیه بازدید استاندار همدان از ستاد اجرایی کنگره شهدا، اظهار کرد: خوشبختانه هم‌افزایی خوبی میان دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای هرچه بهتر برگزاری دومین کنگره ملی شهدا وجود دارد و برنامه‌ریزی کمیته‌های اجرایی هم با قوت در حال پیگیری است.

وی با تمجید از همکاری برخی دستگاه‌ها برای آماده‌سازی ساختمان ستاد اجرایی کنگره شهدا عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی که سهمی در کنگره دارند، پای کار هستند و انتظار داریم همین وحدت رویه تا زمان برگزاری اجلاسیه ادامه داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه کمیته‌ تالیف در جمع‌آوری خاطرات شهدا فعالیت خوبی داشته، افزود: تاریخ شفاهی استان در دوران دفاع مقدس در حال جمع‌آوری است که می‌تواند نقطه عطف برگزاری این کنگره باشد.

سردار مجیدی اضافه کرد: به هر کدام از زندگی شهدا که ورود می‌کنیم با حجم زیادی از سوژه‌های معنوی خاص و جذاب روبرو می‌شویم که تک تک آنها جای پرداختن دارد.

دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان خاطرنشان کرد: برای مثال شهید سلگی که علمدار لشگر ۳۲ در عملیات مرصاد بوده، بعد از بازنشستگی در محورهای متفاوت انقلاب فعالیت و رسالت خود را در میادینی دیگر به منصه ظهور می‌گذارد که همگی باید از این رفتارها الگوبرداری کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های کنگره شهدا، در قالب تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی و تجلیل‌ها، برگزاری همایش و جشنواره و مراسمات، تبلیغات و فضاسازی و برگزاری نمایشگاه‌هاست، تصریح کرد: ستاد دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرد و برنامه‌های این کنگره در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی و ایجاد جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal