آخرین اخبار

24. مرداد 1402 - 15:07   |   کد مطلب: 45829
رئیس پلیس راه استان همدان علت حادثه واژگونی خودروی فرزند معاون فرماندار اسدآباد را عدم کنترل وسیله نقلیه و تخطی در سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت: در این حادثه قصوری متوجه راهداری نیست و قبل از نصب این سرعتگیرها، تعداد تصادفات بیشتر بوده است.

سرهنگ علی فکری در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، از واژگونی یک فقره وسیله نقلیه در جاده اسدآباد خبر داد و گفت: صبح امروز یک دستگاه سواری پژو 405 از سمت یوسف‌آباد به سمت اسدآباد در حال حرکت بوده که در حوالی روستای خاکریز، کنترل وسیله به علت تخطی از سرعت مطمئنه از دست راننده خارج و متأسفانه راننده از خودرو به بیرون پرتاب و در دم فوت می‌کند.

تخطی از سرعت مطمئنه، کنترل را از دست راننده خارج کرده
رئیس پلیس راه استان همدان علت این حادثه واژگونی خودرو ناشی از عدم کنترل وسیله نقلیه و تخطی در سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت: در این حادثه پسر معاون عمرانی فرماندار اسدآباد که تنها سرنشین این خودرو بوده، جان باخت.

وی در پاسخ سؤال خبرنگار ما که آیا سرعت‌گیرهای موجود در مسیر حوالی روستای خاکریز اسدآباد موحب بروز چنین حادثه‌ای شده چرا که وجود تعداد زیاد آن در جاده‌ای اصلی مورد اعتراض مردمی هم هست، گفت: این مسیر به دلیل بافت روستایی که دارد و نزدیک به شهر هم هست، تقاطع‌ها و مزارع در آن مسیر زیاد است و از طرفی دیگر مسیر مواصلاتی به سمت سنقر محسوب می‌شود و روستاهایی منشعب به آن زیاد است، در گذشته هفته‌ای یکبار تصادف فوتی جرحی داشتیم و به دلیل اینکه بتوانیم سرعت این مسیر را کاهش و ایمنی را برای روستائیان این منطقه افزایش دهیم، سرعت‌گیرهایی در طول مسیر نصب شد و همین باعث کاهش تصادفات شد.

*سرعت‌گیرها مانع افزایش تصادفات شدند
فکری ادامه داد: بعداز مدتی از نصب سرعت‌گیرها، این حادثه رانندگی اولین حادثه بوده که منجر به فوت شده،  قطعا اگر این راتنده بی‌احتیاطی نمی‌کرد و بعداز چند سرعت‌گیر که پشت سر گذاشته و در آخرین سرعت‌گیر این اتفاق بوده، البته وی بومی این منطقه بوده و می‌دانسته آن مسیر سرعت‌گیر دارد و باید رعایت می‌کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رنگ‌آمیزی سرعت‌گیر در این مسیر می‌توانست به این راننده کمک کند که حادثه اینگونه رقم نخورد، گفت: این اتفاق در روز رخ داده و تأثیر چندانی نداشته، البته تأکید ما بر این است که سرعت‌گیرها رنگ‌آمیزی شوند، ولیکن تأثیری این سانحه رانندگی نداشته است.

در این حادثه رانندگی هیچ قصوری متوجه راهداری نیست!
رئیس پلیس راه استان همدان در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار که آیا هیچ قصوری متوجه راهداری نیست، گفت: خیر، قصوری متوجه راهداری نیست و بالاخره بعد از ایجاد یک سرعت‌گیرها که از نوع آسفالت هستند، باید مدتی از رفت و آمد ماشین‌ها از روی آن بگذرد تا رنگ‌آمیزی شوند تا دوام بیاورند.

وی با بیان اینکه در این نقطه از مسیر یوسف‌آباد اسدآباد کنترل نامحسوس انجام می‌شود، افزود: هم اکنون محور چهاردولی و یوسف‌آباد جزء نقاط حادثه‌خیز و پر تصادف ما هستند که در حال حاضر بسیاری از اعمال قانون‌ها مربوط به آن محور است.

فکری در خصوص نصب علائم هشداردهنده و راهنمایی و رانندگی هم در این مسیر گفت: بازنگری در این مسیر انجام و تعدادی تابلوی هشدار دهنده اضافه شد، بعضا" آن قسمت نیاز به ایمن‌سازی کامل دارد، بنابراین برای این امرباید عرص معبر تعریض، نیوجرسی نصب شود تا از دست حوادث رخ ندهد.

 

وی یادآور شد: تا قبل از نصب سرعت‌گیرها در این مسیر چندین فقره تصادف منجر به فوتی رخ داده است و بعداز آن که سرعت‌گیرها نصب شد، این اولین حادثه منجر به فوت بوده است.

 

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ما 52 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان همدان و جاده‌های آن داریم، افزود: ایمن‌سازی  28 نقطه آن انجام و مابقی با برنامه‌ریزی در دستور کار است.
انتهای پیام/نظری‌فرهودی  
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal