آخرین اخبار

31. مرداد 1402 - 10:08   |   کد مطلب: 45900
اگر امسال نیت کرده‌اید خانوادگی به پیاده‌روی اربعین بروید، سعی کنید شما هم رسانه این رویداد بزرگ باشید و خاطرات‌تان را در رویداد «تجربه‌نگاری سفر خانوادگی اربعین» به اشتراک بگذارید.

به گزارش آوای سیدجمال، این روزها موسم آغاز پیاده‌روی اربعین است و خانواده‌های زیادی در حال آماده کردن مقدمات سفری هستند که سراسر آن خیر و برکت است، میزبانان این سفر امام علی (ع) و دو فرزند رشیدش امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) هستند و پاداش‌دهنده آن نیز خدای متعال است.

به گونه‌ای که ابان بن تغلب از امام صادق (ع) روایت کرده است که «مَنْ زَارَ الْحُسَینَ (ع) کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَا عَنْهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ سَیئَة»؛ هر که امام حسین (ع) را زیارت کند، خداوند متعال در ازای هر قدم یک حسنه برای او می‌نویسد و در برابر هر قدمی که بر می‌دارد یک گناه از او محو می‌کند.

کودکان همراه با پدر و مادر به عشق امام حسین (ع) به پیاده‌روی اربعین می‌آیند

حال اگر این توفیق نصیبتان شد و خانوادگی به پیاده‌روی اربعین رفتید، چه زیباست که خاطرات این حضور معنوی در جاده عشق نجف تا کربلا در قاب دوربین یا در میان برگه‌های دفتر ماندگار کنید. به همین خاطر مؤسسه علمی فرهنگی نجما رویداد «تجربه‌نگاری سفر خانوادگی اربعین» را برگزار می‌کند.

در این سفر پدر، مادر و حتی فرزندان می‌توانند تجربیات سفرشان را در قالب متن، صوت و یا فیلم برای دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. موضوعاتی که در این تجربه‌نگاری باید در نظر گرفته شود، شامل آثار، برکات و دستاوردهای سفر خانوادگی اربعین؛ ملزومات و تمهیدات لازم برای سفر خانوادگی اربعین؛ تفاوت‌های سفر خانوادگی اربعین با سفر فردی؛ تجربیات ویژه خانواده‌هایی کودک به همراه دارند؛ تجربیات قبل، حین و بعد از سفر خانوادگی اربعین و  تجربیات پیاده‌‌روی خانوادگی اربعین است.

البته پس از ارسال آثار تا ۲۰ شهریورماه جاری به پنج نفر از تجربیات برگزیده جوایز ارزنده‌‌‌ای شامل سنگ متبرک حرم امام حسین (ع) و هدیه نقدی اهدا شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره این رویداد می‌توانند از طریق پیام‌رسان ایتا (اینجا) اقدام کنند.

پیاده‌روی اربعین را با خانواده تجربه کنید

حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین باعث ارتقای بُعد معنوی خانواده، عمق‌بخشی به جایگاه پدر و مادر، افزایش محبت میان اعضای خانواده، ایجاد حافظه فرهنگی خانوادگی ماندگار، افزایش روحیه ایثار و از خودگذشتگی می‌شود.

پایان پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal