آخرین اخبار

19. مهر 1402 - 10:11   |   کد مطلب: 46280
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:
123 هزار تن انواع کود شیمیایی برنامه مصوب امسال است
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از رشد تولید محصولات کشاورزی با تأمین و توزیع به موقع کودهای کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: برنامه ابلاغی امسال تأمین و توزیع 123 هزار تن انواع کود شیمیایی است که بخش عمده آن از محل منابع داخلی تامین و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش آوای سیدجمال، بهروز الیاسی درخصوص وضعیت ویژه تأمین و توزیع کود در سال‌های اخیر، گفت: با تلاش و همت مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، علی‌رغم وجود همه موانع ناشی از تحریم‌های ظالمانه و مشکلات بودجه ای و یارانه‌ای، این شرکت موفق به اجرای برنامه ابلاغی تأمین و توزیع کودهای کشاورزی استان همدان در سال 1401 شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تغذیه گیاهی رابطه مستقیمی با امنیت غذائی دارد، تصریح کرد: با توجه به کم بارشی و وضعیت کمبود منابع آبی استان، بدون مدیریت تأمین و توزیع به موقع کودهای کشاورزی یارانه ای عملاً تولید محصولات کشاورزی و متعاقب آن امنیت غذایی ممکن نبود.

وی با بیان اینکه سال گذشته، تمامی برنامه مصوب 120 هزار تنی انواع کودهای کشاورزی برای استان همدان محقق شده، افزود: برنامه مصوب سالجاری نیز مقدار 123 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده که در 6 ماهه ابتدایی سال جاری مقدار 41 هزار و 424 تن کود مورد نیاز استان تأمین و تدارک شده است.

 

الیاسی ادامه داد: از این مقدار 39 هزار و 496 تن توزیع و در تلاش هستیم تمامی برنامه کودی استان را تا پایان سال محقق کنیم.

 

وی با یادآوری اینکه برنامه ابلاغی تأمین و توزیع کودهای کشاورزی استان در سالجاری شامل 99 هزار و 443 تن کودهای ازته، 17 هزار و 888 تن کودهای فسفاته و 5 هزار و 645 تن کودهای پتاسه است، گفت: بخش عمده آن از محل منابع داخلی تامین و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به برنامه خودکفائی کشور در زمینه تولید کودهای کشاورزی، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بعنوان مجری طرح خودکفایی سعی دارد طی سه سال آینده در زمینه تولید کودهای فسفات و پتاس در کشور به خودکفایی برسیم که نه تنها نیاز کشور در این زمینه بطور کامل برطرف شود بلکه امکان صادرات مازاد نیاز داخلی این نوع کودها نیز فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal