آخرین اخبار

1. آبان 1402 - 23:52   |   کد مطلب: 46412
سخنگوی ستاد انتخابات مجلس گفت: تا این ساعت ۱۰۷۲۴ نفر از متقاضیان ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۴۱۸۲ نفر امروز در پنجمین روز ثبت نام ها داوطلب شدند که این تعداد روز گذشته 1321 نفر بود.

به گزارش آوای سیدجمال، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات، با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تا این ساعت ۱۰۷۲۴ نفر از متقاضیان ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۴۱۸۲ نفر امروز در انتخابات ثبت نام کردند.

۱۰ شغل نخست داوطلبان کاندیداتوری مجلس /کاندیداهای مرد از زن جلو زدند /۳ درصد نامزدها سابقه نمایندگی مجالس نهم، دهم و یازدهم را دارند

وی افزود: همانطور که پیش بینی می‌شد که ۳ روز پایانی اوج ورود متقاضیان به سامانه ثبت‌نام وزارت کشور باشد، امروز شاهد استقبال بیشتری نسبت به روزهای گذشته بودیم.

اسلامی همچنین درباره ترکیب جنسیتی داوطلبان ثبت‌نام کرده خاطرنشان کرد: از میان تمامی افرادی ثبت‌نام کرده ۹۰ درصد آقایان و ۱۰ درصد بانوان هستند. همچنین از نظر ترکیب سنی افراد ۳۰ تا ۴۰ سال ۲۸ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۷ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۶ درصد و ۶۰ تا ۷۰ سال ۹ درصد از داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: کسانی که سابقه نمایندگی ادوار در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم را داشته‌اند، ۳ درصد و افرادی که دارای سابقه ایثارگری هستند ۲۴ درصد از داوطلبان را شامل می‌شوند.

وی همچنین درباره ترکیب داوطلبان از نظر میزان تحصیلات آکادمیک خاطرنشان کرد: از میان افرادی که تاکنون ثبت‌نام کردند ۷۸ درصد از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دارای مدرک دکترا، ۵ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۲ درصد مدرک حوزوی هستند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal