آخرین اخبار

15. آبان 1402 - 12:41   |   کد مطلب: 46533
از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛ توزیع بیش از 2 هزار تن کود شیمیایی در استان همدان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار 2 هزار و 600 تن کود شامل هزار و 600 تن فسفاته، 800 تن پتاسه و 200 تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،  بهروز الیاسی با بیان اینکه بر اساس سهمیه 120 هزار تنی انواع کودهای کشاورزی در سالجاری، 94 هزار و 400 تن ازته، 20 هزار و 300 تن پتاسه و 6 هزار و 100 تن فسفاته است، گفت: از مقدار سهمیه استان، تا 15 آبان ماه، مقدار 63 هزار و 450 تن ازته، 9 هزار و 370 تن فسفاته و 4 هزار و 530 تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

وی با اشاره به اینکه کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی‌ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی(ره) و بندرعباس تخصیص می‌یابد، افزود: عملیات توزیع از پتروشیمی‌ها و مبادی به مقصد استان همدان به صورت شبانه‌روزی از طریق ناوگان حمل و نقل انجام می‌گیرد تا کود مورد نیاز کشت‌های استان به موقع تأمین  شود.  

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدانافزود: بر اساس سیاست‌های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، درصورتی که استانداردهای لازم را کسب  کنند، از طریق کارگزاران و عاملین فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار 2 هزار و 600 تن کود شامل هزار و 600 تن فسفاته، 800 تن پتاسه و 200 تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

 

الیاسی با بیان اینکه این کودها طبق سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس سامانه پهنه‌بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل و نقل و پایش توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرکت آمادگی دارد تمامی برنامه کودی استان در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal