آخرین اخبار

12. آذر 1402 - 9:06   |   کد مطلب: 46788
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد خبر داد:
ثبت نام 450 هنرمند اسدآبادی در بانک اطلاعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه 450 نفر در بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان اسدآباد ثبت شده‌اند، گفت: این تعداد آموزش هنر در حوزه خود را دیده‌اند، اما 45 نفر از آنان، هنرمند شاخص در حوزه خوشنویسی، نویسندگی، نقاشی، شعر و ادب هستند.

رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه گزارشی از عملکرد خود در حوزه آموزش، اجرا و نظارت، گفت: در سطح شهرستان دو مرکز قرآنی دارای مجوز وجود دارد که با همکاری دو اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی اداره می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت خوشنویسان به نامی در شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: سه آموزشگاه خوشنویسی در این شهر وجود دارد که دو مورد آن‌ها فعال و یکی نیمه فعال است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به وجود دو آموزشگاه در بخش موسیقی در این شهرستان، افزود: این آموزشگاه‌ها با عنوان موسیقی عارف و بامداد هستند که ۴۵۰ هنرجوی فعال دارند.

 

وی همچنین از فعالیت دو انجمن فرهنگی و هنری در شهرستان خبر داد و گفت: این انجمن‌ها در کتابخانه شهید رجایی و ارشاد اسلامی فعال هستند.

 

قاسمی به فعالیت ۴۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و گفت: البته بنابر شنیده‌ها این کانون‌ها در حال منفک شدن است و به صورت معاونت در بیاید.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 18 نفر از اصحاب هنر در حوزه نقاشی، خوشنویسی و نمایش بیمه کرده‌ایم، افزود: این هنرمندان عضو صندوق بیمه هنرمندان در کشور هم هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه 450 نفر در بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان اسدآباد ثبت شده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد آموزش هنر در حوزه خود را دیده‌اند، اما  45 نفر از آنان، هنرمند شاخص در حوزه خوشنویسی، نویسندگی، نقاشی، شعر و ادب هستند.

 

وی در بخش‌های دیگری از سخنانش به موضوع بنای یادبود سیدجمال و مشکلات آن و احداث سینمای روباز در سال آینده اشاره کرد.

قاسمی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص تنها سالن برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر اسدآباد گفت: 29 سال است که سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان احداث شده که 8 سال گذشته صندلی‌های آن تعویض شد اما برای تغییر آگوستیک سالن نیاز به 10 میلیارد تومان است.

 

وی ادامه داد: تعمیر و بازسازی سالن شامل سیستم گرمایشی سرمایشی و تعویض صندلی‌ها تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در خصوص سینما هم اشاره‌ای کرد و گفت: اعتبار این پروژه موجود است اما شهرداری هنوز زیربار ساخت آن نرفته است.

 

وی به دغدغه خبرنگاران دارای شناسنامه و رسانه‌‌های مجوزدار هم در باب تعیین تکلیف برای مدیران در جهت مطالبه تشخیص خبرنگار از خبرنگارنماها، گفت: برای جرم‌نگاری رسانه، عوامل پلیس فتا، دادستانی و ارشاد دخالت دارند که تخشخیص داده شود این رسانه مجوز دارد یا خیر.

 

قاسمی ادامه داد: البته رسانه آوای سیدجمال و ... در شهرستان دارای مجوز و ثبت رسمی هستند و 14 پایگاه اینستاگرامی در حوزه‌های مختلف در اداره ارشاد اسلامی ثبت شده داریم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal