آخرین اخبار

12. خرداد 1403 - 17:33   |   کد مطلب: 47891
آیت الله حبیب‌الله شعبانی مطرح کرد
دو ویژگی مهم کاندیدای ریاست جمهوری
نماينده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کسی که وارد این عرصه می‌شود باید برنامه اقتصادی داشته باشد، هم‌چنین در مسئله فرهنگ نیز باید به مکتب امام(ره) اعتقاد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،

آیت الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز ۱۱ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: در تاریخ معاصر مردم دنیا شخصیتی را دیدند که هم فرهنگ، هم مذهب را احیا کرد، امام خمینی(ره) در دورانی قیام کرد که مذهب و دین کنار زده شده بود و نشان داد مذهب می‌تواند در عرصه اجتماعی ورود پیدا کند چرا که قبل از آن دین و مذهب را یک افیون معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره)، سکوت مقابل طاغوت‌ها را شکست، افزود: امام خمینی(ره) در دورانی که سازش با طاغوت را تبلیغ می‌کردند و کسی جرئت ایستادن در مقابل طاغوت را نداشت، در مقابل آن ایستاد. جامعه امروز نیازمند بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی(ره) است، کسانی که در عرصه جهاد تبیین هستند به وصیت‌نامه امام توجه ویژه داشته باشند، نباید اجازه داد مکتب امام فراموش شود.

شعبانی اشاره کرد: امام خمینی(ره) در عرصه سیاسی مدیریت داشت فقط اینگونه نبود که در عرصه علمی و عرفانی برجسته باشد بلکه عرصه مدیریت اجتماعی نیز حضور داشت.

شعبانی یادآور شد: آنچه کشور را از همه خطرات و نقشه‌های دشمنان حفظ کرده نقش امامین انقلاب و ولایت فقیه است، امروز دانشجویان در دانشگاه‌های اروپایی بخشی از مقاومت هستند، شعارهای دانشجویان غربی، شعارها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته است.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، ابراز کرد: کسی که وارد این عرصه می‌شود باید برنامه اقتصادی داشته باشد چراکه اولویت امروز کشور اقتصاد است، این برنامه اقتصادی با حضور یک تیم قدرتمند اقتصادی محقق می‌شود، هم‌چنین کاندیدا باید در عرصه اقتصاد شرایط مردم را درک کند. کسی که در انتخابات ریاست جمهوری وارد می‌شود، در مسئله فرهنگ نیز باید به مکتب امام(ره) اعتقاد داشته باشد.

وی گفت: رئیس جمهور بر زندگی ۸۵ میلیون انسان مؤثر است، اگر کسی برنامه فرهنگی و اقتصادی ندارد و به گفتمان امامین انقلاب معتقد نیست، در این عرصه حاضر نشود و با سرنوشت کشور بازی نکند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ماجرای رفح گفت: از این درد نمی‌توان عبور کرد که سران کشورهای عربی این فاجعه را می‌بینند اما کاری نمی‌کنند. مشخص نیست سران کشورهای اسلامی و جامعه آنها چگونه نسبت به جنایات در رفح، بی‌تفاوت هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal