آخرین اخبار

16. خرداد 1403 - 11:51   |   کد مطلب: 47916
استاندار همدان عنوان کرد؛
لزوم معرفی مرحوم بانو دباغ در کتب درسی
استاندار همدان گفت: معرفی بانوی تراز انقلاب مرحوم بانو مرضیه دباغ در کتب درسی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، علیرضا قاسمی فرزاد عصر چهارشنبه در ستاد هماهنگی کنگره مرضیه دباغ اظهار کرد: استفاده از هنر یکی از روش‌های مهم معرفی این شخصیت ملی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از هنرهایی چون فیلم سینمایی، سمفونی، پویانمایی و سریال می‌توان شخصیت‌های بزرگ را معرفی کرد، افزود: امیدواریم قبل از تغییرات کابینه در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای کنگره تثبیت شده و تخصیص داده شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه بخش دانش‌آموزی و مردمی در تحقق اجرای این هدف شاخص در اجرای برنامه‌های کنگره باید بیش از پیش پررنگ باشد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد تا نقش بارز این بانوی مبارز به خوبی برای مردم و نسل آینده تبیین شود.

وی یکی دیگر از روش‌های ماندگاری فعالیت‌های خانم دباغ، بانوی تراز انقلاب اسلامی را نامگذاری معابری به نام وی دانست و بیان کرد: باید به خوبی فضای مناسبی برای جانمایی تندیس و سردیس‌ها در همه نقاط استان و کشور در نظر گرفت.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌ها کنگره ملی خانم دباغ اواخر آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود و کمیته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات و همه اعضای ستاد کنگره باید برای فرهنگ‌سازی این شخصت تلاش کنند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد این است که همه زوایای فداکاری این بانوی برجسته و در تراز انقلاب اسلامی به تعبیر مقام‌معظم رهبری در کتاب‌های درسی به عنوان مادر، مبارز انقلابی و… منعکس و برای نسل جدید آموزش داده شود.

در این جلسه برای معرفی در فضای شهری نیز ترسیم دیواره‌نگار و بهره‌مندی از ناوگان حمل و نقل عمومی، پیشنهاد تغییر نام بوستان بانوان همدان به نام خواهر دباغ، ضبط و ثبت خاطرات خانم دباغ، توجه به جانبازی بیش از ۶۰ درصد وی، فرهنگ‌سازی کشوری شخصیت خانم دباغ در قالب معرفی این شخصیت در ۱۰۴۴ کتابخانه کشور، انتشار نشریه دیواری، پیشنهاد تجهیز کتابخانه‌ها با کتاب‌های این شخصیت و پیشنهاد حضور مهمان ویژه برنامه خانواده شهید جمهور در مراسم که الگوی زن سوم مسلمان است، از جمله پیشنهاداتی بود که مطرح شد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal