آخرین اخبار

6. مرداد 1403 - 6:59   |   کد مطلب: 48184
مسئول ستاد مردمی اسدآباد از برپایی ۱۸ ایستگاه صلواتی همزمان با ایام اربعین در این شهرستان خبر داد و گفت: ایستگاه‌های صلواتی به‌صورت مردمی با حمایت دستگاه‌های خدمتگزار در این ایام به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از ایکنا عبدالله‌ الوندی‌شمیم با بیان اینکه در همایش پیاده‎روی اربعین، نهادها و ادارات تنها زیرساخت‌ها را آماده می‌کنند و این خود مردم هستند که نقش‌آفرینی اصلی را بر عهده دارند، اظهار کرد: ۱۸ ایستگاه صلواتی همزمان با ایام اربعین حسینی در اسدآباد برپا می‌شود، این ایستگاه‌های صلواتی به‌صورت مردمی با حمایت دستگاه‌های خدمتگزار به زائران خدمت‌رسانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از دیرباز دیار سیدجمال‌الدین به‌عنوان دروازه کربلا در غرب کشور شناخته شده است، گفت: دیار سیدجمال‌الدین این افتخار را دارد که از سال ۱۳۹۳ با برپایی موکب میزبان زائران باشد.

الوندی‌شمیم ادامه داد: ۹۰ درصد از تردد زائران اربعین از مسیر اسدآباد انجام می‌شود و بیشترین پذیرایی در استان هم در مسیر رفت و برگشت از زائران در این شهرستان انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اربعین اسدآباد افزود: ایستگاه‌های صلواتی در مسیر رفت از ۲۵ مردادماه تا دوم شهریورماه فعالیت می‌کنند و ایستگاه‌های برگشت از دوم تا ۱۰ شهریورماه فعال هستند؛ محل استقرار این موکب‌ها از گردنه اسدآباد تا روستای پل شکسته ادامه دارد.

الوندی‌شمیم با بیان اینکه از این ۱۸ موکب ۹ ایستگاه صلواتی در مسیر رفت و ۹ موکب هم در برگشت مستقر است، گفت: از این تعداد دو ایستگاه ویژه بانوان است که تمام امور آن از جمله پذیرایی با بانوان است و سه موکب هم ویژه ارائه خدمات فرهنگی خواهد بود.

مسئول ستاد مردمی اسدآباد با بیان اینکه برای ارائه خدمات به زائران حسینی با توجه به گرمای هوا در سال‌ جاری تدابیری در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با دانشگاه سیدجمال‌الدین، دانشکده فنی و حرفه‌ای و خوابگاه مدارس آموزش و پرورش شهرستان توافق و هماهنگی برای اسکان زائران و ارائه خدمات هماهنگی صورت گرفته است، در این خوابگاه‌ها شست‌وشوی البسه با ماشین لباسشویی انجام می‌شود، پس از اسکان زائران در این مکان‎ها و تکمیل ظرفیت خوابگاه‌ها از ظرفیت مساجد و حسینه‌ها نیز برای اسکان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در این ایام اورژانس دارویی با کمک خیرین عرصه سلامت و دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد در موکب شهید قهاری در گردنه اسدآباد و میدان آزادگان مستقر می‌شود. خدمات دیگری مانند آب‌جوش، چای، قهوه، اقامه نماز جماعت، تعمیر خودرو زائران، اطعام زائران در صبح، ظهر و شام با رعایت نکات بهداشتی در این ایستگاه‌های صلواتی ارائه می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اسدآباد بیان کرد: از مشکلات تردد زائران در این ایام روکش آسفالت پارک جنگلی تا پایان شهر جنت‌‌آباد است که ترمیم آن به عهده راهداری بوده و تاکنون این روکش انجام نشده است، همچنین ترافیک این مسیر یکی دیگر از مشکلات است که به دلیل عدم بهره‌برداری کنارگذر اسدآباد در زمان مقرر است که باعث ترافیک این مسیر می‌شود. تردد در چهارراه شهدای نیروی انتظامی اسدآباد در ایام اربعین به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

الوندی‌شمیم گفت: کمبود آب در موکب‌ها یکی از مشکلات ایام اربعین سال گذشته بود که لازم است برای سال‌ جاری با تدابیر مناسب از سوی مسئولان و صرفه‌جویی مردم در مصرف آب برطرف شود.

 
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal