آخرین اخبار

18. مرداد 1403 - 16:51   |   کد مطلب: 48250
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد از اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۸ موکب در اربعین حسینی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از ایکنا حجت‌‌الاسلام ‌علی‌اصغر طالبی اظهار کرد: در کنار ارائه خدمات پذیرایی و بهداشتی به زائران حسینی در ۱۸ موکب‌ اربعین شهرستان توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی شده است.

وی افزود: شهرستان اسدآباد به برکت عبور خیل زیادی از زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین ظرفیت بالای فرهنگی دارد، ستاد اربعین شهرستان برای ساماندهی این فعالیت‌ها اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد را به عنوان مسئول کمیته فرهنگی ستاد، انتخاب کرده است.

طالبی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها با حضور ۲۰ نفر از مبلغان بومی و غیر بومی در سطح موکب‌ها انجام می‌شود، گفت: این برنامه‌های فرهنگی شامل اقامه‌ نماز جماعت، سخنرانی در بین صلاتین، پاسخگویی به سوالات شرعی، ختم قرآن کریم به نیت امام حسین(ع)، سفره صلوات، اقامه عزای اباعبدالله الحسین‌(ع)‌ در موکب‌ها است.

وی ادامه داد: برپایی غرفه‌‌های ترويج حجاب و عفاف، مهدویت، فرزندآوری و جمعیت، معرفی شهدای شهرستان، پخش کلیپ مذهبی و توزیع کالاهای فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، قصه گویی، دل نوشته‌های کودکانه و همچنین ایستگاه نقاشی، تلاوت زنده اذان گاهی توسط قاریان ممتاز صورت می‌گیرد، آموزش و تصحیح نماز، بیان احکام متناسب با ایام اربعین، احکام مسافر و اجرای پویش عکس زائر اولی از دیگر اقدامات موکب‌های اربعینی اسدآباد است.

طالبی با بیان اینکه این برنامه‌های فرهنگی در تعدادی از موکب‌ها به صورت کامل انجام می‌شود و در بعضی از موکب‌ها به صورت گزینشی انجام می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌ها بستگی به شرایط خود موکب‌ها دارد اما برگزاری مراسم دعا، توسل و نوحه خوانی، بیان احکام و معارف اسلامی توسط مبلغین در همه موکب‌ها انجام می‌شود.

وی به برگزاری مراسم جاماندگان از کربلا‌ و قرائت دعای اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم همزمان با اربعین حسینی با حضور جاماندگان از زیارت امام حسین(ع) به صورت حرکت دسته‌ عزاداری تحت عنوان اجتماع جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.
اجرای برنامه محله اربعینی در اسدآباد

طالبی مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرستان در ادامه از اجرای برنامه محله اربعینی با مشارکت زائران و جاماندگان، خبر داد و گفت: این برنامه در راستای ایجاد فضای اتحاد و همدلی در محلات با رویکرد خدمت و اخلاص اجرا می‌شود و ایجاد فضاسازی در محلات از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه این برنامه در شهر پالیز، آجین، روستاهای توابع شهرستان و در محله‌های شهر اسدآباد اجرا می‌شود افزود: در این طرح یکی از معتمدان محلی نذورات محله را جمع‌آوری و با فضاسازی محله و ایستگاه صلواتی برپا می‌کنند هم‌چنین برای اعزام علاقمندانی که وسع مالی به عتبات عالیات تلاش می‌کنند.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal