آخرین اخبار

18. شهريور 1403 - 15:40   |   کد مطلب: 48402
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان همدان:
باغ شهر پالیز؛ ظرفیتی استثنایی در دروازه وورودی از غرب استان همدان
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان همدان گفت: قرار گرفتن شهر پالیز در دروازه ورودی استان در غرب کشور با ظرفیتی وجود هلو و شلیل از اهمیت زیادی برخورداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، علی خاکسار شهرستان اسدآباد در جشنواره شکرانه برداشت هلو و شلیل شهر پالیز در دروازه ورود به این استان از غرب کشور بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: قرار گرفتن شهر پالیز نیز در این شهر با ظرفیتی که به دلیل وجود هلو و شلیل داراست، از اهمیت زیادی برخورداری است.

وی با برشمردن ویژگی‌های دیگر شهرستان اسدآباد، گفت: این شهرستان قطب‌ تولید موسیر، چغندرقند و گوجه‌فرنگی است که می‌توانیم با برگزاری جشنواره‌هایی این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد به واسطه وجود اقوام مختلف و زبان‌های کردی، لری، فارسی و ترکی می‌تواند میراث ناملموس و آئین‌های مختلف سرآمد استان باشد، افزود: جشنواره‌ها محوری برای ایجاد تاسیسات گردشگری، رفاهی، تفریحی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها به صورت محلی، استانی و ملی انجام می‌شود، افزود: ما هنوز نتوانستیم جشنواره‌ای ملی را ثبت کنیم.

خاکسار با بیان اینکه جشنواره باید با رویکرد مردمی و در ساعت غیر اداری باشد، افزود: اگر هر قابلیتی که می‌توان از آن بهره برد و به عنوان یک اثر ثبت شود را یا به ما معرفی کنید یا در سامانه مربوط به آن ثبت کنید تا بتوانیم از آن ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal