آخرین اخبار

5. مرداد 1392 - 8:35   |   کد مطلب: 10190

این روزها در سطح استان همدان شایعه‌ای مبنی بر ادغام دو تیم الوند و پاس به گوش می‌رسد که تنها نتیجه‌ آن نابودی فوتبال این استان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: ادغام پاس و الوند باعث نابودی فوتبال همدان می‌شود

به گزارش آواسیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور برای فصل آتی برنامه‌ریزی می‌کنند و با انتخاب سرمربیان خود به دنبال بازیکنان و تشکیل اردو‌های آماده‌سازی هستند، حال دو تیم با ارزش فوتبال همدان خوب نیست.

تیم فوتبال الوند که وضعیتی به مراتب بهتر از پاس داشته بعد از اتمام مسابقات مرحله گروهی لیگ دسته اول پس از استراحتی کوتاه به دنبال فراهم کردن تیمی قدرتمندتر از سال گذشته بود و موفق شد با تثبیت رضا طلایی‌منش در سمت سرمربی‌گری این تیم برای فصل آینده با اقتدار شروع به کار کند.

انجام چندین مرحله تست‌گیری از بازیکنان بومی و غیر بومی و همچنین تمدید قرارداد با بازیکنان سال گذشته باعث شده تا خود را برای برپایی تمرینات جدی آماده کند.

در سوی دیگر تیم ریشه‌دار پاس قرار دارد که فقط یک نام از این تیم در همدان باقی مانده و حواشی و مسائل غیر فوتبالی مانند خوره به جان این تیم افتاده است.

این تیم بعد از شش سال حضور در همدان هنوز در لیگ دسته اول ایران دست و پا می‌زند و خبری از اقتدار سبزپوشان سال‌های قبل نیست.

تیم پاس هدیه ارزشمندی برای فوتبال و ورزش همدان محسوب می‌شد اما بی‌تدبیری اعضای هیئت مدیره‌ و مدیران قبلی و فعلی و همچنین عدم توجه به‌هنگام مدیران ارشد این باشگاه باعث شده تا این روزها هوای پاس در همدان ابری‌تر از قبل شود.

پاسی‌ها امسال اوضاعی به مراتب بهتر از سال‌های قبل از نظر کسب امتیاز و نتیجه در زمین فوتبال داشتند و تا یک قدمی لیگ برتر هم رفتند اما حواشی ریز و درشت باعث شد این تیم ناکامی‌های سال گذشته خود را مجدداً تکرار کند و آرزوی لیگ برتری شدن بر دل جوانان این استان بماند.

امروز پنجم مرداد دقیقاً یک ماه از آخرین بازی تیم فوتبال پاس در لیگ می‌گذرد و در این مدت تنها اقدام در خور اعضای هیئت مدیره این باشگاه تشکیل یک جلسه و آن هم رصد کردن وضعیت موجود پاس و شنیدن گزارشات فصل قبل رمضانی مدیرعامل این باشگاه بود.

بدهی 60 میلیارد ریالی مدیران پاس از ابتدا تا امروز باعث شده این باشگاه در حال حاضر «کاسه چه کنم، چه کنم» را در دست بگیرد.

محرومیت مدیرعامل پاس به همراه سرمربی و مدیر روابط عمومی این باشگاه باعث شده در حال حاضر با اجازه هیئت مدیره مکاتبات و برنامه‌های جاری باشگاه توسط پرویز سامری، معاون ورزشی پیگیری شود و این خود باعث بروز مشکلات و عقب‌ماندگی بدی در آماده‌سازی فصل آتی این تیم در لیگ یک شده است.

مشخص نبودن وضعیت سرمربی این تیم برای فصل آینده یکی از بزرگترین مشکلات و عامل اصلی بلاتکلیفی نماینده فوتبال همدان در لیگ آزادگان است که گویا روزه سکوت آقایان هیئت مدیره این باشگاه تمامی ندارد و در خیالی آسوده هیچ دغدغه‌ای برای این تیم ندارند.

با این اوصاف شایعه‌ای که این روزها باعث نگرانی هواداران و علاقه‌مندان به ورزش در سطح استان شده بحث ادغام دو تیم الوند و پاس است که تحقق این موضوع تبعات تلخی را برای این رشته در همدان خواهد داشت.

حضور بخش خصوصی در تیم‌داری و آن هم در رشته پرهزینه فوتبال قابل تقدیر است اما بحث این ادغام عجیب در این مقطع حساس باعث تعجب اهالی فوتبال شده است.

تمام این اخبار از جایی منتشر می‌شود که پاس اوضاع خوبی ندارد و بدهی 60 میلیارد ریالی این تیم باعث شده تا مدیران ارشد استان برای تسویه این مبلغ و تأمین بودجه لازم برای فصل آتی که حداقل 45 میلیارد ریال برآورد شده با مشکلات بزرگی مواجه شوند.

بنا بر حرف‌هایی که مطرح شده قرار است مدیران باشگاه الوند امتیاز این تیم را فروخته و با کمک استانداری همدان تیم پاس را حمایت مالی کنند و به تعبیری دو تیم فوتبال از استان به یک تیم تقلیل یابد.

تنها خروجی این موضوع، هدر رفت زحمات هشت ساله مربیان بومی همدان در به ثمر رساندن تیم فوتبال الوند است که با زحمات فراوان بالا آمده و باید یکباره برای رفع یک مشکل همه صورت مسئله که برای آن کلی زحمت کشیده شده را پاک کرد.

در هر صورت مطرح کردن این موضوع و بحث ادغام، دل هواداران و مردم همدان را به درد آورده و ناشی از اقدامات غیر کارشناسی در ورزش همدان است که بارها و بارها شاهد آن بودیم.

هواداران از این وضعیت خسته شدند و این بار زخم انحلال و فروش تیم الوند باز بر پیکره سرد بی‌جان ورزش همدان فرود خواهد آمد.

در همه نقاط ایران داشتن یک تیم فوتبال دسته اولی آرزوی بسیاری از مردم است؛ حال که همدان دارای دو تیم با ارزش و با برند خوب است آیا باید با تیر ریشه تیم‌داری حرفه‌ای را بزنیم؟

امیدواریم هیئت مدیره باشگاه پاس همدان که قصد ندارند روزه سکوت خود را بشکنند و تکلیف مدیریت، سرمربی، بازیکنان و از همه مهم‌تر تیم‌داری در فصل بعد را در اسرع وقت مشخص کنند، در این تصمیم با کار کارشناسی وارد اقدام شوند.

فرشید گل‌محمدی

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal