آخرین اخبار

9. مرداد 1392 - 19:52   |   کد مطلب: 10359

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: تجربیات نشان دهنده اثرگذاری بهینه مسایل اعتقادی و فرهنگی در کاهش مصرف مواد مخدر است لذا باید یک نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد راه اندازی شود.

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ  درنشست پیشگیری از اعتیاد افزود: باید با انجام فعالیت های فرهنگی افراد و خانواده را نسبت به تبعات منفی مصرف مواد مخدر آگاه کرد.

وی اضافه کرد: آشنایی افراد با مضرات مصرف مواد مخدر کاهش استقبال را به دنبال داشته و این امر در نبود صرفه اقتصادی برای قاچاقچیان و کاهش عرضه اثر گذار است.

وی تاکید کرد: تمامی برنامه ها به خصوص فعالیت های در حال اجرا در راستای مبارزه با مواد مخدر باید یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد.

وی از رسانه های دیداری و نوشتاری و اهل قلم خواست با انتقال درست و به موقع اطللعات در زمینه مضرات مواد مخدر مسوولان فرهنگی را در مقابله با این معضل یاری دهند.

وی اظهار داشت: مافیای قدرت و ثروت از مواد مخدر به عنوان ابزار و حربه ای برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای در حال توسعه بهره گرفته و از این طریق سودهای سرشاری را نیز به جیب می زند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان تاکید کرد: آنان قشر فعال و پویایی جامعه را با استفاده از این حربه نشانه می روند تا با درگیر کردن جوانان با معضل اعتیاد آسیب بزرگی به جامعه وارد کنند.

وی عملکرد دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی را در مقابله با این پدیده شوم مطلوب ارزیابی کرد و گفت: متلاشی شدن هر هفته یک باند بزرگ مواد مخدر در همدان نشات گرفته از عزم و ارده آهنین فعالان در مجموعه انتظامی برای مقابله با مواد مخدر است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: به دنبال کاهش مصرف کراک شاهد افزایش مصرف شیشه بوده ایم که این امر تهدیدی جدی و نگران کننده برای استان است چراکه مصرف این روانگردان شمار وقوع جرم و جنایت و حتی قتل را بیشتر می کند.

وی خواستار افزایش سمن های فعال این استان به ویژه در حوزه پیشگیری شد و بیان کرد: 277 سمن در این استان فعال است که تمامی انها می توانند در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به تشریح مضرات مصرف مواد مخدر بپردازند.

وی تاکید کرد: افرادی که در کنار فقر فرهنگی مشکلات اقتصادی دارند بیشتر در معرض آسیب مصرف یا خرید و فروش مواد مخدر هستند لذا باید در زمینه آگاه سازی این افراد بیشتر فعالیت کرد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal