آخرین اخبار

9. مرداد 1392 - 20:01   |   کد مطلب: 10367

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه بهار گفت: یک هزار و 30 حلقه صالحین شامل بسیج محلات و اقشار در شهرستان بهار فعالیت دارند.

خبرگزاری فارس: فعالیت 1030 حلقه صالحین در بهار

حجت‌الاسلام ابوذر طالبی اظهار کرد: حلقه‌های صالحین از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 90 در تمام پایگاه‌ها تشکیل می‌شد.

وی با اشاره به هدف اصلی تشکیل حلقه‌های صالحین افزود: حلقه‌های صالحین در راستای ارتقای سطح بصیرتی و تربیتی بسیجیان و عمق‌بخشی به مسائل معرفتی سازماندهی شد.

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه بهار بیان داشت: از سال 79 و با مشورت گرفتن از کارشناسان و اساتید حوزوی و دانشگاهی و الگوبرداری از الگوهای موفق حلقه‌های صالحین برنامه‌ریزی و به بسیج ابلاغ شد.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان بهار در این زمینه ادامه داد: امسال یک هزار و 30 حلقه صالحین شامل بسیج محلات و اقشار در شهرستان بهار وجود دارد.

طالبی با اشاره به وجود 27 حلقه سرگروه‌ها و دو حلقه مربیان خواهران و برادران در شهرستان بهار یادآور شد: حلقه‌های صالحین به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در حلقه‌های صالحین بیشتر مسائل تربیتی است، گفت: این موضوعات اخلاق در اسلام، معرفت، احکام، قرآن، فرمایشات مقام معظم رهبری، معرفی الگوهای نمونه و الگوسازی برای جوانان را در بر می‌گیرد.

* کادرسازی برای نظام هدف اصلی حلقه‌های صالحین

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه بهار هدف اصلی از تشکیل حلقه‌های صالحین را کادرسازی برای آینده نظام عنوان کرد و افزود: لازمه تربیت نیروهای مؤمن و اسلامی برای کشور تقویت باورهای اسلامی است.

وی با اشاره به کیفی‌سازی حلقه‌های صالحین بیان داشت: با توجه به سطح سنی شرکت‌کنندگان موضوع و محتوا در اختیار آنها گذاشته می‌شود و کیفیت و اثر کار نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا در صورتی که اثرسنجی نشود موفقیت آن مشخص نمی‌شود.

طالبی تأکید کرد: در کنار حلقه‌های صالحین برنامه‌ها و نشست‌هایی نیز با نام عاشقان ولایت با حضور سرمربی برای ارتباط بیشتر و بصیرت‌افزایی در بین سرگروه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کار تربیتی زمان‌بر است و باید در بازه زمانی طولانی‌مدت تأثیر آن را دید، ابراز داشت: حلقه‌های صالحین نیز جزء کارهای تربیتی است که در حال حاضر تأثیر آن بین خانواده‌ها و جوانان نمود دارد.

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه بهار افزود: با توجه به تغییر تاکتیک دشمن و آغاز جنگ  نرم، تعمیق باورها دینی توسط حلقه‌های صالحین برای مقابله با دشمنان باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به غفلت در این زمینه طی چند سال گذشته و تأثیر آن بر جامعه اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری برای کار فرهنگی باید سرمایه‌گذاری کرد بنابراین باید برای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت در این راستا برنامه داشته باشیم.

* فاصله گرفتن از مکتب اهل بیت منشأ مشکلات جامعه امروزی

طالبی با بیان اینکه شجره طیبه صالحین برای هر سه دوره برنامه دارد، تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام مساجد سنگرند بنابراین با توجه به این مهم محوریت کار ما مسجد، روحانی، امام جماعت و فضای حاکم بر مساجد است چرا که تأثیر فرهنگ اسلامی و فرهنگ نابی که از اهل بیت داریم بی‌نظیر است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه تأکید کرد: مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر در وضع ظاهر و پوشش و بعضاً در اعتقاد برخی از جوانان به وجود آمده به علت فاصله گرفتن از مکتب اهل بیت و ارائه نکردن الگوی مناسب است.

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه بهار یادآور شد: وظیفه اصلی شجره طیبه صالحین احیای مکتب اهل بیت در جامعه است که تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت 300 هزار حلقه صالحین در کشور بیان داشت: برگزاری حلقه‌های صالحین یک انقلاب فرهنگی در کشور در برابر ناتوی فرهنگی دشمن است.

طالبی نبود فضا آموزشی مناسبی در شهرستان بهار را از جمله مشکلات برگزاری حلقه‌های صالحین عنوان کرد و افزود: فضاهای موجود در روستاها و شهرها پاسخگوی این مهم نیست.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم انقلاب فرهنگی کنیم باید تمام سازمان‌ها و ادارات وارد عمل شوند و در این راستا به بسیج کمک کنند.

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه بهار در پایان با اشاره به استقبال خوب بسیجیان از حلقه‌های صالحین خاطرنشان کرد: جا دارد که این طرح توجیه و به صورت مبسوط بیان شود.

منبع:فارس

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal