آخرین اخبار

20. مرداد 1392 - 4:28   |   کد مطلب: 10786

_MG_1539

جوانان شهرستان اسدآباد همیشه مایه امیدواری بوده اند.

این جوانان که انرژی فوق العاده زیادی دارند در همه اموری که نیاز به حضور آنان بوده با پشتکار خود وظیفه شان را به نحو احسن انجام داده اند.

در بین این افراد جوانان نخبه اما جایگاه ویژه ای دارند.این افراد که با تلاش وپشتکارمثال زدنی خود به مدارج بالا رسیده اند میتوانند به الگویی برای دیگر جوانان شهر تبدیل شوند.

سجادحیدری از آن دسته جوانانی است که با تلاش بالای خود به جایگاه قابل قبولی در بین جوانان شهر رسیده است.

این جوان خوش اخلاق با23سال سن یکی از جوانان آینده دار اسدآباد است به شرطی که حمایتهای لازم از وی صورت گیرد.

وی که دانشجوی سال چهارم پزشکی است در آموزشگاه های علمی اسدآباد امرتدریس را نیز انجام میدهد.گفتگو با این جوان نخبه در یکی از آموزشگاه های علمی اسدآباد برگزار شد که وی به گرمی پاسخگوی ما بود.

حیدری که از خانواده ای متوسط به این جایگاه رسیده است حرفهای جالبی برای گفتن داشت که در ادامه قابل مشاهده است.

- دوران تحصیل شما تاکنون چگونه گذرانده شده است؟

2سال از دوران ابتدایی من در دبستان فدک و3سال نیز در مدرسه پانزده خرداد گذرانده شد.

دوران راهنمایی ام نیز در مدرسه ابوریحان بیرونی ودبیرستانم نیز در مدرسه سیدجمال بود.

مقطع پیش دانشگاهی را نیز در دبیرستان غیرانتفاعی صدراگذراندم.درسال88نیز با رتبه288به عنوان دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان پذیرفته شدم.

-رمزموفقیت شما چه بود؟

مهمترین عامل موفقیت من اتکاشدید به قرآن واهل بیت(ع)بوده وهست.با توجه به اینکه من افتخار مداحی اهل بیت عصمت و طهارت را نیز دارا هستم اعتقاد زیادی به مسائل معنوی دارم.

آیه مبارکی در قرآن کریم هست که میفرماید"اگرانسان چیزی بخواهد و خدا آن را نفی نکند هیچ مشکلی پیش تمی آید".این آیه نصب العین من در انجام اموراتم بود و با تآمل در معنی این آیه شریف بسیاری از مشکلات من حل شد.

باتوجه به نخبه بودن سربازی خود را نیز معاف شدم و سال گذشته توفیق زیارت خانه خدا نصیب من شد که این فرصت ارزنده برای من بسیار مفید بود.

-در حال حاضر جز دانشجویی مشغول چه کارهای دیگری هست؟

در حال حاضر جز اینکه دانشجو هستم در آموزشگاه های اسدآباد و همدان زیست شناسی و شیمی کنکور تدریس میکنم  در کنار آن مشاوره های فردی و گروهی برای داوطلبان کنکور را نیز انجام میدهم.

-استقبال از همایش هایی که برگزار کرده اید چگونه بوده است؟

تاکنون دو همایش باحضورمسئولین شهری در اسدآباد برگزار شده که استقبال از آن در سطح بسیار خوبی بوده.درپی برگزاری این همایش موفق از من برای برگزاری این موضوع در تهران نیز دعوت کردند که همایش فوق در تهران نیز به نحو بسیار خوبی برگزار شد.

-بهترین رتبه ای که دانش آموزان شما در کنکور داشته اند چه رتبه ای بوده است؟

رتبه24کنور ریاضی وچند رتبه سه رقمی دیگر از بهترین رتبه هایی بوده که شاگردان من کسب کرده اند.

-به عنوان یک مشاور چه توصیه ای به داوطلبان کنکور دارید؟

داوطلبان سعی کنند استرس های بیجا را از خود دورکنند و با برنامه ای قوی وارد این عرصه شوند چرا که استرس بیجا جز ایجاد مشکل برای داوطلبان ثمره دیگری ندارد.

توصیه دیگر من به همان شعار معروف مربوط میشود که"موفقیت در کنکور به زیاد خواندن نیست به درست خواندن است".

داوطلبان سعی کنند برنامه های خود را مستمر و پیوسته اجرا کنند و از تغییر آن نیز بپرهیزند.

-خانواده ها نقش زیادی در موفقیت فرزندان خود در کنکور دارند.چه حرفی با والدین و اعضای خانواده داوطلبان کتکور دارید؟

خانواده ها به مثابه داور برای داوطلبان هستند.یک داور نظم دهنده یک بازی است.

با سوتهای اوست که بازی روال معمول خود را طی میکند،اما پدرومادران یک تفاوت اساسی با داور دارند و هیچگاه نباید از لفظ اخراج استفاده کنند چرا که این موضوع هیچ جایگاهی در کنکور ندارد.

خانواده های ما باید در این رابطه آموزشهای لازم راببینند چرا که تاثیر بسیاری بر موفقیت یاعدم موفقیت یک داوطلب را داراهستند.

حرف زدن والدین با داوطلبان نقش زیادی در موفقیت دانش آموزان دارد بطوری که یا یک جمله روحیه یک شاگرد از این رو به آن رو میشود.

لازم بذکر است در پی برگزاری یک همایش با حضور والدین نیز هستم که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

-به نظرشماسطح علمی دانش آموزان اسدآبادی در چه سطحی است؟

به شخصه سطح علمی این افراد را فوق العاده میبینم به شرطی که قدر خود را بدانند چرا که با این امکانات کسب این نتایج حیرت انگیز است اما در این بین سه مشکل عمده وجود دارد که عبارتند از:دعواهای قومیتی وتعصبی بین بعضی از افراد،بروز نبودن برنامه ریزی ها و نبود مشاور در کنار دانش آموزان که امیدوارم به زودی اینگونه مشکلات از این شهر رخت بربندد.

-چه پیشنهادی به اداره آموزش وپرورش شهرتان اسدآباد دارید؟

توصیه من به این اداره شناسایی نخبگان و شناسنامه دارکردن آنان است.چرا که اگر این افراد بدانند مورد حمایت هستند مطمئنا نتیج بهتری خواهند گرفت.البته در این میان بحث مشاوره نیز نباید نادیده گرفته شود و به عنوان یک اصل در آموزش وپرورش شهرستان مطرح باشد.

-به نظر شما در اسدآباد نخبگان آنگونه که باید مورد احترام هستند؟

متاسفانه نخبگان شهر ما در جایگاه واقعی خود نیستند وآنگونه که باید مورد احترام قرار نمیگیرند.

بطور مثال درباره خود من شایعات بسیاری راه انداختند که در برخی موارد انسان را به خنده وادار میکرد.البته من خوشحالم که درمورد من اینگونه میگویند چرا که عیار کار یک آدم برای برتری بر دیگرافراد این است که طرف مقابل هرطور که شده آدم را سرکوب کند اما من در عمل نشان داده ام که توانایی هایم در چه حد است.

-اگر در پایان حرف ناگفته ای دارید را بیان کنید.

ضمن تشکر از خانواده خودم که زحمات زیادی برای من کشیده اند شاکر الطاف خدا و عنایات اهل بیت نیز هستم چرا که هرچه دارم از توجهات این عزیزان است.

از مسئولین شهرستان که در مواقع لازم با بنده همکاری داشته اند نیز تشکر میکنم.

ضمنا به نمایندگی از تمامی معلمهایم از آقایان نادرمرادی و حبیبی(مدیردبیرستان سیدجمال)نیز تشکر میکنم که کمک های زیادی به من کردند.

*ضمن تشکر از حیدری برای حضور در این مصاحبه برای وی در تمامی مراحل زندگی آرزوی موفقیت میکنیم.

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal