آخرین اخبار

23. مرداد 1392 - 19:01   |   کد مطلب: 11002

SAM_1951

ساخت شهرهای جدید از اهداف مهم مسئولان کشور است که منجر به پیشرفت میشود.در راستای این هدف آجین اولین شهریست که از قلب اسدآباد بوجود آمده است.محمدرضاشعبانی بخشدار جوان و فعال این شهر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آواسیدجمال،به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته است که متن این مصاحبه در ادامه می آید.

وی که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است سابق بر این مدیر سیاسی و انتظامی فرمانداری بوده و برنامه های زیادی برای پیشرفت این شهر در دستور کارش قرار داده است.

-برای سوال ابتدایی تاریخچه ای از شهر آجین بیان کنید؟

ایجاد این شهر از سال88در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام سازوکارهای اداری در مهرماه1391رسما به جرگه شهرهای کشور پیوست ودارای بخشداری شد.طبیعتا روستایی که تبدیل یه شهر میشود از امکانات یک شهر برخوردار نیست اما با عنایت خدا و پیگیریهای مجموعه بخشداری پیرسلمان مشکلات به مرور زمان و تاحد مقدور مرتفع شد.در ابتدای افتتاح این شهر ساختمان بخشداری فاقد امکانات و نیروی سازمانی بود اما رفته رفته مجموعه بخشداری دارای این دو امکان نیز شد .این ساختمان نیزدر سال1391افتتاح شد.

-هدف از ایجاد شهرآجین چه بود؟

دولت با توجه به پتانسیل در هر منطقه سعی در ارتقای خدمات به هموطنان را دارد.پیاده شدن این اهداف در روستاها که قشر عظیمی از جمعیت کشور راتشکیل میدهند از اهم این برنامه هاست.در راستای اهداف مذکور تصمیم به تشکیل این شهر شد بطوریکه  هم اکنون این شهر دارای تشکیلات لازم است.

- برجسته ترین اقدامات انجام شده در طی این مدت چه اقداماتی بوده است؟

گازرسانی به شهرآجین و روستاهای اطراف،ایجادسالن چندمنظوره ورزشی،جدول گذاری ،آسفالت راه بین شهری اسدآباد به سنقروتعریض 15کیلومتر از 20کیلومتر این مسیر،استقرار چندسازمان دولتی در این شهر برای تسریع در امور جاری همشهریان،ساماندهی گلزارشهدای آجین و روستاهای اطراف از مهمترین اقدامات انجام شده ای است که صورت گرفته است.ایجاد سایت اداری نیز مهمترین اهداف آتی ماست که پیگیر انجام آن هستیم.

-در بحث برق رسانی و آب شرب چه اقداماتی از سوی شما انجام گرفته است؟

همه روستاهای بالای 20خانوار ما دارای نعمت برق هستند و در مبحث آب شرب نیز دارای چند مجتمع آبرسانی هستیم و همچنین در این رابطه درصدد ایجاد یک چاه دیگر برای آسایش بیشتر مردم نیزهستیم.

-در حوزه امکانات الکترونیکی شهر آجین دارای چه امتیازاتی است؟

راه اندازی خطوط اینترنت پرسرعت در این شهر انجام شده و یک پست بانک نیز در آجین وجود دارد اما این شهر دارای عابربانک نیست و این در شرایطی است که برای ایجاد آن همه اقدامات وپیگیری های لازم نیز انجام شده بود اما بعلت کم کاری مسئول مستقیم آن فعلا ایجاد این ابزار در آجین منتفی است.

-مهمترین مشکلات جاری شما چیست؟

کمبوداعتبار مهمترین مشکل این شهر است که لازم است نسبت به رقع آن اقدام شود.این شهردارای اعتبار ملی نیست و بودجه مستقیمی دریافت نمیکند،بنابراین لازم است بودجه این شهر یطور مستقیم اختصاص داده شود.

مشکلات موجود را درسه بخش دسته بندی کرده ایم که برای حل آن بطور مدون برنامه ریزی کنیم.این آیتمهای سه گانه کوتاه مدت،میان مدت وبلندمدت است که با این دسته بندی و جذب اعتبارات لازم قادر به ایجاد تحولات مثبت در این شهر خواهیم بود.

-برای بهسازی روستاها چه اقداماتی انجام داده اید؟

از ابتدای انقلاب تاکنون در این منطقه فقط 4روستا بهسازی شده اما در طی این دو سال موفق به بهسازی5روستای میوله،کینی سایه،حبشی،منورتپه و نصرت آباد شده ایم.

-انتظارشما ازمسئولین ارشداسدآباد چیست؟

ضمن تشکر از مسئولین شهرستان ذکر چند نکته را در جواب این سوال لازم میبینم.مسئولین شهرستان حتما متوجه انتظارات مردم این شهر هستند و انتظارمیرود توجه ویژه ای به حل مشکلات آن داشته باشند .ایجادسایت اداری واستقرار ادارات دولتی در شهر آجین برای تسریع در امورات روزمره مردم از اصلی ترین انتظارات من از مسئولین ارشد شهرستان است که امدوارم این موضوع بزودی حل شود.  

-حضور مردم این شهر در مراسمات ملی،مذهبی چگونه است؟

مردم آجین و روستاهای تابعه همیشه پشتیبان نظام اسلامی بوده اند و حضور گسترده آنان در مواقع لازم موید این صحبتهاست.درانتخابات و راهپیمایی ها این حضور همیشه مایه افتخار بوده است.

-روندبرگزاری انتخابات در حوزه شما چگونه بود؟

مردم با خلق حماسه سیاسی در انتخابات اخیر باردیگر وفاداری خود به نظام را اثبات کردند و مسئولین اجرایی این حماسه بزرگ نیز همین مردم بودند.باتوجه به سابقه من در برگزاری انتخابات در برگزاری این دوره توانستیم با کوچکترین مشکل نسبت به برگزاری مستقل آن اقدام کنیم که با حضور پرشور مردم همراه بود.

-چه صحبتی با مردم دارید؟

مردم عزیز ما همیشه قدردان خدمات دولت بوده اند و علیرغم گرفتاری های شخصی همیشه پای کار بوده اند.همشهریان عزیز در جریان باشند بعضی مواقع شرایط برای انجام کاری مقدور نیست و لازم است در اینگونه مواقع همراه مسئولین باشند.صحبت دیگر من با مردم در رابطه با پرداخت بموقع عوارض دستگاه های خدمات رسان است که باعث سرعت روند خدمت دهی خواهد شد.

-اگر در پایان حرف ناگفته ای دارد آن را بیان کنید؟

امیدوارم با همدلی مسئولین ومردم مشکلات هرچه سریعتر رفع شده و شاهد شهری سرزنده و پویا باشیم.بدیهی است برای ساخت شهری آرمانی همه موثرهستند چراکه شهرخوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است.

*ضمن تشکر از شعبانی برای حضور در این مصاحبه برای وی ومجموعه بخشداری پیرسلمان آرزوی موفقیت میکنیم.

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal