آخرین اخبار

2. فروردين 1401 - 11:16   |   کد مطلب: 41781
در اطلاع‌رسانی به دنبال ارائه تحلیل باشید تا تبیین و توجیه؛
چند نکته پیرو انتقاد فرمانداری اسدآباد در پی درج یک پیام مردمی!
پس از انتقاد از ضعف در اطلاع رسانی و حضور میدانی فرماندار شهرستان اسدآباد شب گذشته مطلبی در یک کانال تلگرامی منتشر شد که نکاتی در چند بخش ذکر می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، شب گذشته و پس از انتقاد از ضعف در اطلاع رسانی و حضور میدانی فرماندار شهرستان اسدآباد، مطلبی در یک کانال تلگرامی منتشر شد که #جهت_اطلاع جناب #فرماندار_محترم و البته روابط عمومی ایشان، نکاتی در چند بخش ذکر می‌شود

 

 

البته پیش از آن به بیانات #رهبر_معظم (مدظله العالی) میپردازیم و متذکر میشویم باشد که به آن عمل کنیم و مسئولان توجه کنند؛

 

 برای #مطبوعات #سه_وظیفه عمده قائلم:  وظیفه #نقد و #نظارت، وظیفه #اطّلاع رسانی_صادقانه_و_شفّاف ، وظیفه #طرح_و_تبادل_آراء_وافکار_درجامعه.
معتقدم که #آزادی_قلم_و_بیان، #حقِ‌_مسلّم #مردم و #مطبوعات است.
 در این هم هیچ تردیدی ندارم و این جزو اصول مصرّحه قانون اساسی است.
#معتقدم اگر #جامعه‌ای مطبوعات آزاد و دارای رشد و #قلمهای_آزاد و فهمیده را #ازدست_بدهد، خیلی چیزهای دیگر را هم از دست خواهد داد.
وجود مطبوعات آزاد، یکی از نشانه‌های رشد یک ملت و حقیقتاً خودش هم مایه رشد است؛ یعنی از یک طرف رشد و آزادگی ملت، آن را به‌وجود میآورد؛
از طرف دیگر،آن هم به نوبه خود میتواند رشد ملت را افزایش دهد. البته معتقدم در کنار این ارزش، ارزشها و حقایق دیگری هم وجود دارد که با آزادی مطبوعات و آزادی قلم، آن ارزشها نباید پامال شود.
هنر بزرگ این است که کسی بتواند هم آزادی را حفظ کند، هم حقیقت را درک کند، هم مطبوعات آزاد داشته باشد، هم آن آسیبها دامنش را نگیرد. باید این‌گونه مشی کرد. ۹/۱۲/۷۹

 

 

و اما نکته‌هایی #جهت_اطلاع فرماندار محترم و روابط عمومی محترم ایشان

 

 

نکته اول: از نظر تنها رسانه مردمی و دارای مجوز رسمی آوای سیدجمال، علاوه بر اینکه  #سواد_رسانه‌ای باید در #مدیران تقویت شود برای #روابط_عمومی‌ها در دستگاه های اجرایی نیز باید فکری اساسی شود.

بزرگواران مطلع هستند که در یک تقسیم بندی علمی روابط عمومی ها به سه گروه روابط عمومی های
#توجیه‌گر
#تبیین‌گر
و  #تحلیل‌گر
تقسیم بندی می‌شود

 

که روابط عمومی‌های توجیه گر ضعیف ترین هستند که فقط به دنبال تقابل و ماله کشی می‌باشند.
تبیین گر فقط به فکر ارائه عملکرد یکطرفه به مخاطب هستند.

 

اما گروه سوم یعنی #روابط_عمومی_تحلیل‌گر، که #بهترین است به دنبال تحلیل و چرایی وقوع مسایل و بازخوردها و ارائه راهکار مناسب برای اقدام لازم و #جلب_اعتماد_مردم است
اگر بخواهیم فضای افکار عمومی و جامعه را مدیریت و همراه کنیم و در عین حال مشکلات را حل کنیم باید به این مقوله یعنی #ارتقا_روابط_عمومی‌ها به #مشاورینی_تحلیل‌گر اقدام کنیم.
 

 

نکته دوم : #فعالیت_دستگاههای_اجرایی در #تلگرام #ممنوع_است و جای تعجب است که بزرگواران هنوز این را نمی دانند و رسما یک کانال تلگرامی را به فرمانداری اسدآباد منتسب می کنند.

 

 

نکته سوم : #ایجاد_امید_در_مردم با حضور میدانی مدیران اجرایی شهرستان محقق می شود البته این حضور میدانی باید با #پوشش_رسانه‌ای همراه شود. در بیانیه #گام_دوم_انقلاب به صراحت به این امر اشاره شده که #پیش_شرط های #تحقق گامها ، امیدآفرینی و #شکستن_محاصره_تبلیغاتی_دشمن است .

 

 

نکته آخر : از اینکه دوستان در مقام پاسخ به پایگاه خبری #آوای_سیدجمال  از جملات و توصیه های رهبر انقلاب به رسانه ها در موضوع انتخابات استفاده کرده اند، #خرسندیم . ولی کاش #مطالبات_بر_زمین_مانده_رهبری در موضوعات تولید و اشتغال و ... را بر سر دست بگیرند و #نصب_العین خود قرار دهند.

 

در پایان اعلام می‌کنیم، بر اساس #رسالت_مردمی، #رسانه‌ای و #انقلابی خود آماده پوشش #اخبار_امیدآفرینی بوده و هستیم . از این #کنایه‌های_مسئولین هم #نه_ناراحت می شویم و #نه_مأیوس از پیگیری مطالبات مردم .

 

و البته خوشحال هستیم که بعد از مطالبه گری شب گذشته، حداقل تصاویر و اخبار بازدیدهای روز اول فروردین در اختیار سایر کانال‌های محلی برای انتشار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal