آخرین اخبار

14. مهر 1397 - 9:05   |   کد مطلب: 31399
هممزمان با برداشت آلو/
جشنواره برداشت آلو به روایت تصویر
همزمان با برداشت آلو در روستای ملحمددره شهرستان اسدآباد مراسمی هم به همین مناسبت برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، در این مراسم برداشت آلو مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: سطح باغات این شهرستان را 5 هزار 400 هکتار اعلام کرد و گفت: گلابی، هلو و شلیل، گردو سیب و آلو از جمله باغات این شهرستان بوده که از این باغات 225 هکتار به باغات آلو اختصاص دارد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیر با بیان اینکه شهرستان در بحث صیفی کاری و باغداری موفقیت های خوبی داشته، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی از خام فروشی محصولات جلوگیری و موجب ارزش افزوده و درآمد برای کشاورزان منطقه خواهد بود که لازم است ما مسئولان نسبت به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

کریم حمیدوند با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در چرخه تولید استان از وضعیت مناسبی برخوردار است، افزود: کارخانه رب اسدآباد از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و محصول اضافی و سرریز استان کرمانشاه نیز توسط این کارخانه جذب می شود که با حمایت و توسعه این صنایع علاوه بر محصول شهرستان، اسدآباد خواهد توانست به عنوان مرکز ثقل فرآوری محصولات کشاورزی قرار گیرد.

اکبر رنجبرزاده تصریح کرد: در شرایط کنونی تورم و گرانی ها باید با باوری مصمم برای برنامه ریزی در عرصه های مختلف تحول بخشی در کشور ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه بر تولید، رونق تولید، نگاه به اقتصاد مقاومتی و سیاست های برون گرا موجب آن خواهد بود که در برابر سیاست های آمریکا با تکیه بر توانمندی کشور ایستادگی کرده و نگاه مذاکراتی با آمریکا نداشته باشیم چرا که نگاه مذاکراتی با آمریکا موجب فروریختن سازه انقلاب خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان هم اظهار کرد: سرانه همدان در تولید آلو 9 کبلوگرم، در کشور 3 کیلوگرم و در اسدآباد 18 کیلوگرم بوده که با این میزان سرانه اسدآباد قطب مهم تولید آلو را به خود اختصاص داده است.

منصور رضوانی جلال با اشاره به وجود 2 هزار هکتار  باغات آلو در  استان همدان تصریح کرد: امسال از این میزان سطح باغات بیش از 15  هزار تن آلو برداشت شد.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز گفت: ملحمدره یک سرمایه برای شهرستان بوده و حفظ بافت روستا به عنوان مزیت اصلی روستا بایدخط قرمز بوده چرا که در غیر این صورت عدم حفظ  بافت عملا ویژگی هدف گردشگری بودن و گردشگر پذیر بودن روستا را ساقط می کند.

علی مالمیر با تاکید بر اینکه مردم ملحمدره در کنار  جشنواره ها و کارهای دامداری و کشاورزی باید به حفظ و معرفی و ماندگار بیشتر گردشگران در این روستا توجه کنند، افزود: بهره بردن از بحث گردشگری در کنار کشاورزی از نقش موثری در اشتغال پایدار روستا برخوردار است.

در این جشنواره از باغداران نمونه آلو روستای ملحمدره نیز تجلیل شد. همچنین در حاشیه این جشنواره انجمن خیریه منتظران حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی با پخت آش و فروش آن به میهمانان به نفع بیماران  حضور داشتند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal