آخرین اخبار

8. مرداد 1401 - 17:36   |   کد مطلب: 42915
در اولین روز از ماه محرم که مات و مبهوت از حرکت دیروز کاروان عروسی در اولین شب عزای امام حسین(ع) بودیم، هنوز عطر و بوی محرم با نصب پرچمهای سیاه و عزا در خیابان‌ها و سر درب ادارات دیده نمی شود، مسئولان روابط عمومی پای کار بیایند.

به گزارش آوای سیدجمال، اولین روز از ماه محرم در حال گذر است و گویی هنوز عطر محرمی در خیابن و کوچه های شهر و دیار سیدجمال الدین اسدآبادی نپیچیده است؛  

صدای کاروان عروسی در اولین شب از ماه محرم امسال آنقدر گوش خراش بود که باز هم گلایه هایمان را از مسئولان فرهنگی به قلم درآورد؛

 

اما امروز که مات و مبهوت از حرکت دیروز کاروان عروسی در اولین شب عزی امام حسین(ع) بودیم، سری به خیابانهای شهر اسدآباد زدیم تا از نشانه های رسیدن محرم بیابیم؛

در سطح شهر اسدآباد آنچنان که باید شهر و سیمای آن سیاهپوش عزای حسین(ع) شود و رخت عزا بر تن کند، خبری نبود و یا کمرنگ دیده شده  و خودنمایی نمی‌کرد. تنها در میادین تعدادی پرچم نصب و آویز شده بود که انتظار از شهرداری بیش از اینهاست.

کمی بیشتر که به عمق فاجعه دیشب در برپایی کاروان عروسی در اولین شب عزای امام حسین(ع) فکر کردیم، نگاهمان به اداراتی افتاد که هنوز یک بنر هم در سر درب اداره نصب نشده بود. البته تعدادی از ادارات هم اداره را یا به صورت کمرنگ و یا از داخل سیاهپوش کرده بودند و جلوه ای نداشت.

تعدادی از نهادها و ادارات هم طوری پرچم های عزا را آویزان کربلا بودند، که نماد عزاداری بود و دل به یاد امام حسین ع ماتم می گرفت.

ناگفته نماند بسیاری از بانکها هم که اقشار مختلف جامعه هستند، هنوز سر درب آنجا سیاه پوش نشده است .

البته همه این رویدادها و مناسبت‌ها بسته فعالیت مسئولان روابط عمومی دارد که متأسفانه در برخی از ادارات ما هنوز این افراد وظایف خود را نمی دانند و خاموش اند.
اصناف و بازاریان هم نقش مهمی را در انتقال یک پیام دارند و می‌توانند با نصب یک بنر و پرچم عزا به استقبال محرم و عزای اما می‌روند که البته برخی از آنان پیشگام بودند اما انتظار از آنان بیشتر می رود.

یک اقدام فرهنگی که در سال گذشت به همت سپاه اسدآباد انجام گرفت توزیع پرچم های عزا در برخی از نقاط شهر بین مردم بود که انتظار می رود امسال دستگاههای فرهنگی با این اقدام پویش هر خانه یک پرچم عزای حسین را راه بیندازند.

 

ادارات گاز، صنعت و معدن، بخشداری مرکزی، میراث فرهنگی، ورزش و امورجوانان، راهداری، حوزه علمیه خواهران، راه و شهرسازی، مالیاتی، بانکهای مسکن، سپه از جمله ادارات و بانکهایی بودند که امروز تا ظهر حتی یک پرچم سیاه کوچک هم بر سردرب ادارات آنها نصب بود و گویی هنوز از امدن ماه محرم بی خبرند. البته برخی از ادارات هم می بایست پررنگ تر ماه محرم را باا نمادهای محرم ببینند..

پیشنهاد می شود اداراتی هم که کانال مختص اداره و یا منتسب به اداره دارند، با سیاه پوش کردن پروفایل کانال، محرم و عزای امام حسین(ع) بیشتر در فضای مجازی جلوه دهند.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal