آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 10:18   |   کد مطلب: 29502
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد به همت امدادگران جمعیت هلال احمر و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی شهرستان طرح اردوی جهادی را در سه روستای رستم‌آباد، طویلان‌سفلی و کینی‌سایه اجرا کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، اردوهای جهادی یا طرح هجرت دانشجویی طرحی خدماترسان و البته فرهنگمحور که چند سالی است در میان جوانان به خصوص قشر دانشجو جای باز کرده و جوانان دانشجو با هدف کمک به مردم مناطق محروم راهی آن دیار می‌شوند و بدون کوچکترین چشم داشتی دست به اقدامات چون فرهنگی می‌زنند.

 

اخیرا" به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد و با همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان این طرح در سه روستای رستم‌آباد، طویلان سفلی و کینی‌سایه اجرا شد.

این تیم متشکل از دانشجویان دانشگاه پیام نور و دانشکده علوم پزشکی و امدادگران در اردوی جهادی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان انقلاب فرهنگی یاد می‌کند، حضور یافتند تا یکبار دیگر خدماتی چون آموزش‌های احکام، قرآن، امداد و نجات را به اهالی مناطق محروم اسدآباد ارائه دهند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد در گفت‌وگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح اردوی جهای و هجرت با برگزاری ایستگاه سلامت، کلاس احکام و قرآن، نماز جماعت، غبار روبی مزار تنها شهید روستای کینی‌سایه و سرکشی از خانواده‌های مستضعف و نیازمند انجام شده است.

 

علی‌اصغر گوهری با بیان اینکه 50 نفر دانشجوی بسیجی و امدادگر در این طرح جهادی حضور داشتند، تصریح کرد: این طرح در طی سه روز در روستاهای رستم آباد، کینی سایه و طویلان سفلی انجام شده و خدمات مختلفی را به اهالی این مناطق ارائه کرده ایم.

 

یکی از امدادگرانی که در حال گرفتن تست خون از اهالی روستای محروم کینی سایه بود، از حضور خودش در کنار جهادگران عرصه امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم اظهار خرسندی کرد و گفت: حضورم در این کار جهادی چون اتفاقی تازه در زندگی ام بود تا بتوانم زندگیم را جهادگونه رقم بزنم.

سارا نظری فرهودی کار جهادی را امری خداپسندانه و در راه و رضای خداوند و بدون هیچگونه چشم داشت و تملقی خواند و گفت: بیشتر اهالی سه روستایی که در آن حضور یافتیم، از بیماری‌های کم خونی، فشار خون و قندخون رنج می‌بردند که تمامی این بیماری‌ها ناشی از تغذیه نامناسب بود.

 

وی هدف خود ار از شرکت در طرح اردوی جهادی زنده کردن حس وجود خداوند در قلب مردم محروم و کمک هر چند کوچک به افراد نیازمند برشمرد و در پایان سخنان خود گفت: متأسفانه سال‌های گذشته این لطف خداوند برای حضور در این نوع برنامه شامل حالم نشده و امروز دریافتم که کار جهادی تنها حضور در جبهه نظامی نیست بلکه میتوان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی جهادی عمل کرد.

 

بشیری یکی از دانشجویان بسیجی شرکت کننده در این طرح، کار جهادی را یک کار بزرگ و انسانی خواند و افزود: کار جهادی این نیست که با سلاح و رو در رو با دشمن باشد بجنگیم و بگوئیم که جهاد کرده‌ایم بلکه می‌توانیم با رسیدگی و برطرف کردن حداقل نیازهای عده ای از افراد نیازمند جهاد کنیم.

 

وی هدف خود را از حضور در برنامه اردوی جهادی تقویت حس انسان‌دوستانه دانست و گفت: در این برنامه جهادی شرکت کردم تا یکبار دیگر تغییر  و تحولی جهادی را در خود ببینم و آن را حفظ کنم.

 

وی افزود: با شرکت در این اردو آمده ام که اگر برای قشری محروم که از کمترین امکانات بهره مند هستند، کاری از دستم بر می‌آید، کوتاهی نکنم و آموزه های خود را حتی در حد یک آیه قرآنی به آنان بیاموزم.

وی در خصوص حضورش در اردوی جهای می‌گوید: چند سالی است که در این برنامه شرکت می‌کنم و هر سال راغب‌تر از قبل برای حضور و خدمات‌رسانی به مناطق محروم هستم.

 

بهرامی یکی دیگر از دانشجویان علوم پزشکی شرکت کننده در اردوی جهادی، می‌گوید: از اینکه توانستم  به مردم روستایی محروم خدمت کنم، حس خوبی دارم.

 

وی ادامه داد: کار جهادی یعنی اینکه به مناطق محروم بیاییم و از نزدیک با مردم و مشکلات آن‌ها آشنا شویم و با تجربه کردن شرایط سخت به افراد نیازمند و محروم کمک کنیم.

بهرامی با بیان اینکه برای بار دوم است که در اردوی جهادی شرکت می‌کند، گفت: ما آمده‌ایم که به روستای محروم خدمت کنیم و این کار را به بهترین نحوه و با برنامه ریزی قوی انجام بدهیم.

 

در ادامه یکی از اهالی روستای طویلان سفلی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما، گفت: برخورد و منش دانشجویان  و امدادگران با اهالی روستا مثالزدنی است و از حضور آنان تشکر می‌کنیم.

 

وی در خصوص اجرای طرح امدادرسانی و کممکرسانی به منطقه محروم گفت: این‌گونه برنامه ها در روستای ما خیلی کم اتفاق می افتد و این در حالی است که وجود چنین برنامه هایی باعث همکاری، تعامل در روستا می‌شود.

 

وی ادامه داد: استقبال از این نوع برنامه های آموزشی در روستاها زیاد است اما این نوع برنامه ها در روستاهای ما کم انجام می‌شود که نیاز است مسئولان نگاه ویژه تری به روستای ما داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ده سال گذشته این طرح در روستای ما انجام شده است، گفت: طرح هجرت با برنامه های متنوع خود کلاس‌های احکام و ورزش نشاط و شادابی دیگری به روستانشینان بخشید.

 دیگر اهالی روستای کینی‌سایه و رستم‌اباد و طویلان سفلی نیز در پایان اجرای طرح از دانشجویان و امدادگران قدردانی کردند و خواستار اجرای برنامه‌های دیگری در این روستاها شدند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal