آخرین اخبار

14. شهريور 1403 - 17:36   |   کد مطلب: 48385
مسئول گروه جهادی شهید قهاری دفتر بسیج دانشجویی شهید همدانی شهرستان اسدآباد از برگزاری اردوی جهادی در روستاهای کم برخودار این شهرستان خبر داد و گفت: این اردوی جهادی با حضور ۴۵ دانشجو از ۱۰ شهریورماه تا امروز ۱۵ شهریور برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل ازایکنا  مهدی جهانی اظهار کرد: ایده اولیه طرح اردوی جهادی تخصصی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار سال ۱۳۹۸ با جمعی از جهادگران شکل گرفت که بعد از گزارش عملکرد کمی و کیفی جهادگران، رهبری نکاتی را در خصوص فراگیری بیشتر جهادگران فرمودند.

وی افزود: از این بیانات برداشت می‌شود که یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در کنار کیفیت اردوهای جهادی، بحث افزایش کمی جهادگران است که حتی ایشان از واژه دانشکده هم استفاده می‌کنند به همین دلیل یکی از کارهای مهم در دانشکده‌ها ایجاد هسته‌های جهادی تخصصی است که یکی از نتایج طرح اردوی جهادی تخصصی ایجاد همین هسته‌های جهادی تخصصی برای هر یک از رشته‌های دانشکده دانشگاه مورد نظر است.

جهانی با بیان اینکه معمولا در تبلیغات اردوهای جهادی دانشجویی بخش خدمت‌رسانی عمومی مطرح است، گفت: حسی که مخاطب از این تبلیغات می‌گیرد این است که در منطقه محروم حاضر شویم و کار عمرانی انجام دهیم، در کنار این فعالیت فیزیکی نیز چند عرصه کار فرهنگی و آموزشی هم تعریف می‌شود اما توجهی به ظرفیت تخصصی دانشجویان نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اردوی جهادی تخصصی امسال با حضور ۴۵ نفر از دانشجویان جهادی دانشجویی اسدآباد برگزار می‌شود، گفت: این اردوی جهادی از ۱۰ شهریورماه تا امروز ۱۵ شهریورماه در روستاهای ده‌سفید، دهبور، رستم‌آباد، چهارچشمه، طویلان‌سفلی، ماوا، گدرپهن، حسین‌آباد در حال برگزاری است.

مسئول گروه جهادی شهید قهاری با بیان اینکه دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی خود در عرصه فرهنگی، سلامت، آموزش، عمران در اردوی جهادی مشغول فعالیت هستند، گفت: این دانشجویان از دانشگاه‌های سیدجمال‌الدین، پیام‌نور، دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی شهرستان هستند.

جهانی با بیان اینکه خدمات این اردو شامل ۸۰ نفر از اهالی روستا ‌می‌شود، گفت: دانشجویان در روستاهای ده‌سفید و کینه‌سایه و ده‌بور، مشغول به عرصه فرهنگی و آموزشی هستند و در روستای حسین‌آباد و گدرپهن تیم سلامت به همراه دارو و ویزیت رایگان و کارگاه‌های آموزشی سلامت و پایش فشار خون و قند هستند و در عرصه عمرانی در روستای روستای چهارچشمه در حال آماده سازی مدرسه با فضا سازی محیطی برای بازگشایی هستند.

جهانی دیگر عرصه فعالیت این اردو جهادی را فعالیت فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه نقاشی، کاردستی، بیان احکام و آموزش روخوانی قرآن با اهدایی جوایز برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مسئول گروه جهادی شهید قهاری دفتر بسیج دانشجویی شهید همدانی شهرستان اسدآباد گفت: در این اردو ارائه خدمت پیرایش‌گری به کودکان و نوجوان نیز انجام شد، برگزاری جشن تکلیف با عنوان جشن بندگی برای دختران و بازدید دانشجویان رشته باغبانی از باغ‌های روستای رستم‌آباد و آشنایی با اصلاح آبیاری  و کمبود عناصر غذایی گیاهان و آفات و بیماری‌های شایع در منطقه انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت دانشجویی اسدآباد نزدیک به ۲۰۰۰ نفر است و تقریبا ۱۰ درصد از این جمعیت در اردوی جهادی شرکت کردند، گفت: سال گذشته ۳۰ نفر در این اردو جهادی حضور داشتند و امسال ۴۵ نفر. لازم است از طریق رسانه‌ها و تبلیغ فرد به فرد و جهاد تبیین  بیان  احساس خدمت‌‌رسانی به مردم و اینکه این حرکت راه ‌گشا است و می‌تواند مشکلی از مردم را حل می‌کند می‌توان دانشجویان بیشتری را با خود همراه کرد.

 
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal