آخرین اخبار

4. اسفند 1394 - 18:06   |   کد مطلب: 30336
حضور فعال تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی
دولتی‌ها چشم بر تخلفات انتخاباتی نبندند
با وجود ادامه تبلیغات انتخاباتی شور و حال انتخاباتی در بین شهروندان و محلات آنچنان که باید دیده نمی‌شود و با وجود برخی تخلفات انتخاباتی، ستاد برگزاری انتخابات و بازرسی انتخابات در استان همدان تاکنون بر آن چشم بسته‌اند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، در حال حاضر در جریان تبلیغات رسمی کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و در این روزها با توجه به تبلیغات کاندیداها و وضعیت شهر می‌توان بر این مهم اشاره کرد شور و حال انتخابات در بخش تبلیغات هنوز به اوج نرسیده است.

در خصوص تبلیغات و فضای انتخاباتی در شهر همدان نیز با عبور از محلات و مناطق مختلف شهر این نکته کاملاً مشهود است که شهرداری همدان با ایجاد و فراهم کردن فضای لازم برای تبلیغات و چسباندن پوستر تبلیغاتی سعی جدی بر این مهم دارد که سیما و منظر شهری حفظ شود و آلودگی‎های بصری برای شهر ایجاد نشود.

* چسباندن پوستر در نقاط ممنوع و ایجاد مزاحمت برای شهروندان

با وجود تلاش و همت شهرداری در این باره؛ اما برخی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها رعایت اخلاق و قانون نکرده و موجب نارضایتی شهروندان را فراهم کرده‌اند.

هرچند در تبلیغات این دوره از انتخابات برای چاپ و نصب بنر و پوستر از سوی ستاد انتخاباتی کاندیداها، قوانین خاصی اعلام شده و بر اساس قانون ابعاد پوستر و بنرهای تبلیغاتی نامزدها مشخص است، اما گویا کسی گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست و هواداران در هر جا و مکانی که دوست داشته باشند پوسترها و بنرهای نامزدها را نصب می‎کنند!

این امر سبب می‎شود تا بعد از برگزاری انتخابات مدیران شهری باید هزینه هنگفتی را برای پاکسازی سیمای شهری متحمل شوند.

* شیوه‎های مختلف تبلیغاتی در استان همدان

در استان همدان 191 نامزد انتخابات مشغول به تبلیغات هستند و هر یک از این افراد شیوه و روش تبلیغ خاصی را انتخاب کرده‎اند که بعضاً برخی از این روش‎ها مصداق تخلف است اما ستاد برگزاری انتخابات استان و شهرستان‎ها و ستاد بازرسی در این باره تاکنون سکوت اختیار کرده است.

* حضور دولتی‎ها برای تبلیغ نامزدها با عنوان حقوقی

در این باره می‎توان به مباحثی همچون توزیع برخی اقلام برای جذب رأی اشاره کرد و با وجود تاکید رئیس ستاد انتخابات بر اینکه نباید افراد دولتی با استفاده از عنوان حقوقی و امکانات دولتی در راستای تبلیغ افراد وارد شوند اما این روزها این موضوع دیده می‎شود که مشاور استاندار با استفاده از عنوان حقوقی خود در راستای تبلیغ یک نامزد حرکت کرده و گویا این مهم در نظر رئیس ستاد انتخابات و شورای بازرسی اصلاً اتفاق مهمی نیست!

در همین خصوص می‎توان به سخنرانی یکی از کاندیداها در بیمارستان یکی از شهرستان‌های استان اشاره کرد که تاکنون در این خصوص مطلبی از سوی مسئولان برگزاری انتخابات و رسیدگی به تخلفات بیان نشده است.

* برگزاری جلسات تبلیغاتی کاندیدای رد صلاحیت شده

در ادامه این مباحث این مهم نیز باید اضافه شود که برخی از نامزدها این روزها با راه‎اندازی کارناوال و جمعیت در خیابان به سخنرانی می‎پردازند و گویا رعایت قوانین انتخاباتی اصلاً برای این قشر مهم نیست.

نکته قابل توجه در این باره برگزاری جلسات تبلیغاتی یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در یکی از شهرستان‌های استان همدان است که گویا این فرد کلاً در مسیر و قانون شخصی خود حرکت می‎کند و در نهایت می‎خواهد به مجلس نیز برود.

در بحث تبلیغات در این دوره از انتخابات با وجود تأثیرگذاری فضای مجازی گویا همه ستادهای تبلیغاتی نامزدها به این مهم رسیده‌اند که باید سهم عمده‎ای از تبلیغات را در فضای مجازی که گستره و دامنه فراوان و هزینه کمتری دارد بگذارند و با توجه به این موضوعات در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شاهد نصب کمتر عکس و پوستر در سطح خیابان‎ها هستیم و حتی در برخی از محلات بالای شهر همدان با قدم زدن در کوچه و خیابان اصلاً عکس و پوستر نامزدهای انتخاباتی به چشم نمی‌خورد.

* حضور یک نامزد در همه لیست‎های انتخاباتی

در این دوره از انتخابات مجلس برخی احزاب و جناح‎ها لیست نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کرده‎اند و در این باره آنچه قابل توجه است اینکه یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در همه لیست‎ها شامل اصولگرایان تا اصلاح‎طلبان و اعتماد ملی و اعتدال و توسعه حضور دارد و این موضوع پرسشی اساسی به ذهن متبادر می‎کند که بالاخره موضع این فرد در برخی از اتفاقات مهم کشور چیست؟ و چگونه مواضعی است که مورد پسند همه جناح‎هاست؟

* اسدآباد در میان لیست‎ها نیست

در همین خصوص نکته جالب‌تر اینکه شهرستان اسدآباد گویا اصلاً حضوری در این آرایش سیاسی جناح‌ها و احزاب ندارد و نامزدهای انتخاباتی این شهرستان ارتباطی با جناح‎ها و احزاب ندارند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آنچه قابل توجه است تعدد افراد برای حضور در رقابت‎های انتخاباتی است و همین موضوع سبب شده که عموم مردم در استان با تعدد نامزد از جناح و اردوگاه اصولگرایان مواجه باشند و این موضوع موجب تکته تکه شدن آرا خواهد شد.

* حضور گسترده مردم در روز 7 اسفند و گوش به فرمان ولی فقیه

با همه این موارد در بحث تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با وجود همه مباحث در بحث کمرنگ بودن تبلیغات شهری و برخی موارد موارد که به زعم ما تخلف است و گویا دولت و شورای بازرسی انتخابات قصد دیدن این تخلف‌ها را ندارد اما مردم گوش به فرمان ولی فقیه در روز هفتم اسفند با حضور گسترده در پای صندوق‎های رأی نشان خواهند داد پای ارزش‎ها و ارمان این انقلاب هستند و تا آخر ایستاده‌اند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal