آخرین اخبار

6. اسفند 1394 - 12:47   |   کد مطلب: 30360
آوای سیدجمال از آخرین وضعیت انتخابات در حوزه انتخابیه اسدآبادگزارش می‌دهد:
رقابت 8 کاندیدای مجلس در اسدآباد برای یک کرسی
انتخابات یکی از مسائل مهمی است که در نظام جمهوری اسلامی همواره تمامی مسئولین نظام به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق آراء مردم عهده دار مسئولیت می‌شوند.

به گزارش آوای سیدجمال؛ انتخابات در ایران اسلامی در واقع یکی از یادگارهایی انقلاب است که با رأی مردم سرنوشت یک کشور رقم زده می‌شود که می‌توان گفت، مردمی ترین انتخابات در این کشور اسلامی رخ میدهد و با همایش اقتدار ملی است که افرادی عهده دار مسئولیت در نظام می‌شوند.

 

در واقع یکی از انتخابات‌هایی که در سرنوشت یک جامعه تأثیر بسزایی دارد و مردم در آن نقش کلیدی و اساسی دارند، انتخابات مجلس است چرا که مردم در این انتخابات کسانی را بر کرسی‌هایی می‌نشانند که پایه گذار قانون هستند.

 

امسال نیز دهمین دوره از انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد و مردم در این انتخابات با حضور در پای صندوق رأی تکالیف مهمی را انجام می‌دهند که نه تنها در سرنوشت یک کشور تأثیر دارد  بلکه یک تکلیف شرعی نیز محسوب می‌شود.

 

در این میان افرادی نیز به عنوان کاندیدای مجلس احساس تکلیف کرده  و با ثبت نام خود در لیست کاندیداهای مجلس رقابتی را با  دیگر کاندیداها داشتند.

 

حال در هر شهری که نیاز به نماینده احساس شده، یک حوزه انتخابیه وجود دارد که اسدآباد نیز از این قضیه مستثنی نیست و به عنوان یکی از حوزه‌های انتخابیه استان همدان فعال است.

 

حوزه انتخابیه  اسدآباد به عنوان یکی از شهرستان‌های سیاسی استان شناخته شده که در نه دوره گذشته مجلس بیشترین مشارکت مردمی را در سطح استان داشته است.

 

در طول انتخابات گذشته کمتر کاندیداهایی در انتخابات حضور داشتند اما در دوره دهم 20 نفر کاندیدای مجلس ثبت نام کردند که در مرحله اول توسط هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند.

 

در طی انتخابات مجلس در دوره‌های گذشته فضاهای رقابتی بین کاندیداها معمولا" بین دو جریان «صفایی» و «بهرامی» بوده که با رد صلاحیت «صفایی» این جریان موجب شد که افراد مطرح دیگری وارد عرصه سیاسی شده و با بهرامی رقابت کنند.

 

 در چند دوره اخیر نیز کاندیداهایی چون «اکبر رنجبرزاده»، «بهروز نعمتی» و «منوچهر فاضل» نیز به کاندیداها اضافه شدند که با اعلام آخرین نتایج  از سوی شورای نگهبان «منوچهر فاضل» رد صلاحیت و «بهروز نعمتی» در حوزه انتخابیه تهران کاندیداتوری مجلس شد و در جبهه اصلاح طلبان و احزابی چون صدای ملت ائتلاف کرد.

 

دو نفر دیگر از کاندیداهای مطرح که امسال به جمع کاندیداتوری‌های مجلس در اسدآباد اضافه شدند، «امیر نبی زاده» و «محمدجعفر چراغی» است که در طی سالجاری با رغبت بیشتری پا به این عرصه گذاشتند؛ البته در این حوزه انتخابیه  ثبت نام کاندیداها به 20 نفر هم رسیده که 14 نفر از آنان تأیید و مابقی رد صلاحیت شدند.

 

با ایام تبلیغات کاندیداها در مدت یک هفته آقایان محمدرضا مدینی، محمد جمور، مختار فیقه نور محمدی، جلال علیخانی، مسلم اسدی و خانم عصمت پرنیان فر به نفع یکی از کاندیداها صحنه انتخابات را خالی کرده و انصراف دادند.

 

هم اکنون گزینه‌هایی چون اکبر رنجبرزاده، محمدباقر بهرامی، کیومرث سرمدی، امیر نبی زاده، سمانه اسدی، محمدجعفرچراغی، مرتضی سحاب خدامرادی، سیدحسین حسینی از بازیگران انتخابات مجلس دهم در اسدآباد هستند که رقابت بین برخی از آنها شدت گرفته است.

 

معمولا" انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اسدآباد در نه دوره گذشته به دور دوم نرفته و نماینده منتخب در همان مرحله اول موفق به اخذ آرای بالاتر شده و بر کرسی مجلس نشسته است و البته حدس و گمان‌ها برای دوره دهم انتخابات مجلس این است که به دور دوم کشیده خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal