آخرین اخبار

12. فروردين 1395 - 17:12   |   کد مطلب: 30593
مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اسدآباد سری به خیابان‌ها بزنند
خیابان‌های اسدآباد آماده کشت بهاره!
با عبور از خیابان‌های اسدآباد و دیدن اوضاع نامناسب شهر در ایام نوروز می‌توان گفت که مجموعه مدیریت شهری برنامه‌ای را اجرا نکرده و خیابان‌های شهر گویا برای کشت محصول بهاره آماده شده است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، رسیدگی به وضعیت شهر و ارائه خدمات مناسب شهری از وظایف اصلی و اساسی مجموعه مدیریت شهری و شهرداری است که در ارائه مناسب این خدمات، اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وظیفه نظارت و مطالبه‌گری دارند.

اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان است که در بخش کشاورزی و تولید محصولات زارعی نقشی اساسی و عمده دارد.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی مرکز به غرب و جنوب کشور و آزادراه کربلا از شهرستان‌های مهم محسوب می‌شود که البته از محرومیت نیز رنج می‌برد.

ارائه خدمات شهری در دیار سیدجمال الدین اسدآبادی به شکل مطلوب و مناسب انجام نمی‌شود به طوری که مدیر ارشد شهرستان با بررسی وضعیت شهر، گفت‌وگو با شهروندان و رصد کوچه‌ها و خیابان‌ها به این نتیجه رسیده که مجموعه شهرداری آنچنان که باید وظایف خود را انجام نمی‌دهد و البته در این خصوص اعضای شورای شهر اسدآباد نیز باید پاسخگوی اذهان عمومی باشند.

سکان مجموعه مدیریت شهری در دولت یازدهم توسط شورای شهر به دست فرماندار سابق اسدآباد سپرده شد و اکنون با رصد وضعیت شهر می‌توان بر این مهم اشاره کرد که شورای شهر انتخاب مناسبی نداشته است.

برای بررسی عملکرد مجموعه مدیریت شهری و البته مطالبات مردمی می‌توان از ورودی شهر شروع کرد که میدان ورودی شهر که در پایین گردنه قرار دارد بر اساس اظهارات بسیاری از مسافران نوروزی و البته شهروندان؛ وضعیت مناسبی ندارد و اصولی و کارشناسی نیست.

به دلیل قرار گرفتن این میدان در مسیر ورود به شهر و پمپ بنزین، شهرک شهید قندی، شهرک شهید خزایی و شهرک فرهنگیان و گاراژ کامیون‌ها و البته شهرک شهرداری تردد بسیاری در این نقطه وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که برای خودروهایی که از این مسیر وارد اسدآباد می‌شوند این به اصطلاح میدان اصلاً میدان نیست و خودروها از یک دوراهی عبور می‌کنند و معمولا نیز با سرعت می‌روند و مشکل زمانی است که تاکسی‌ها و خودروهای شخصی شهروندان قصد به رفتن به پمپ بنزین و یا گاراژ کامیون‌ها و یا یکی از شهرک‌ها را دارند و در همین راستا تاکنون حوادث و تصادفات بسیاری در همین نقطه رخ داده است.

نبود پل عابرپیاده و مسیر مناسبی برای تردد عابران از این میدان بدشکل و بدمنظر نیز موجب بروز حوادث بسیاری شده که البته با راه‌اندازی و افتتاح کمربندی اسدآباد این مشکلات تا حدودی رفع می‌شود.

در راستای ارائه خدمات نامطلوب مدیریت شهری اساسی‌ترین سئوال و مطالبه شهروندان اسدآبادی این است که آیا مدیران مجموعه خدمات شهری و اعضا شورای اسلامی در اسدآباد زندگی نمی‌کنند؟ و آیا در خیابانهای این شهر رانندگی نکرده‌اند؟

مسافران بسیاری در ایام تعطیلات از اسدآباد عبور کردند و البته تعدادی نیز در اسدآباد ماندند و از اماکن تاریخی این شهرستان دیدن کردند و بسیاری از این مسافران از خیابان‌های پر از چاله و گودال و خندق در دیار سیدجمال گله کردند و شهر اسدآباد را با ناراحتی ترک کردند.

در همین خصوص پیشنهاد و درخواست می‌شود که مدیران محترم مجموعه خدمات شهری و اعضا شورای شهر، مسیر خیابان فرهنگ و خیابان رفسنجانی و مسیر به سمت شهرک یادگار امام(ره) و بیمارستان قائم(عج) را با خودروی شخصی خود طی کنند و نتیجه را شفاف و بی‌پرده برای شهروندان اعلام کنند که آیا از وضعیت این خیابانها راضی بودند؟ یا ناچار شدند که مسیر را به صورت مارپیچ طی کنند؟ در خصوص وضعیت کنونی خیابان‌های شهر اسدآباد شهروند طنازی می‌گفت که شهر برای کشت بهاره شخم زده شده و آماده است!

از خیابان‌های پر از چاله اسدآباد که عبور کنیم نکته دیگری که به شدت چشم را آزار می‌دهد زباله‌هایی است که کنار جوی خیابان‌ها رها شده و در برخی نقاط نیز تلنبار شده و گویا زباله‌های شهرستان سه روز یکبار جمع‌آوری می‌شود.

وجود تعداد زیاد تاکسی و تجمع ناوگان حمل و نقل در میدان مرکزی شهرستان اسدآباد موجب شده که میدان امام(ره) و خیابان‌های منتهی به میدان به رنگ زرد دیده شود و پارک کردن تاکسی‌ها و پارک دوبله خودروهای شخصی موجب سختی تردد در بلوار شهید بهشتی شده و گویا مجموعه مدیریت شهری هنوز فکری برای پارکینگ در خیابان‌های اصلی شهر ندارد و تنها مدیریت اعمال شده در این نقاط پارک کردن شهروندان و جریمه شدن آنها است.

نکته آخر اینکه تعطیلات نوروزی در حال اتمام است و اکنون با نگاهی دقیق به نقاط مختلف شهر می‌توان به این مهم اشاره کرد که شهرداری اسدآباد در بحث استقبال از بهار و ایجاد تنوع در شهر هیچ کاری که به چشم بیاید انجام نداده است که البته چند نقاشی دیواری را باید در این باره لحاظ کرد.

نوسازی، مرمت و زیباسازی مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی جداول و اجرای گلکاری و کاشت چمن و گل در بلوارهای شهر، زیباسازی ورودی و خروجی شهر، اجرا و نصب المان‌های نوروزی، نصب تابلوها راهنمایی مسافران از جمله کارهایی است که شهرداری اسدآباد می‌توانست انجام دهد و اگر هم انجام داده آنقدر ملموس نیست که چشم شهروندان و مسافران آن را ببیند.

فصل سرد و سرما که می‌تواند بهانه‌ای برای عدم رسیدگی به آسفالت خیابان‌ها باشد تمام شد و اکنون باید منتظر ماند و دید آیا مجموعه مدیریت شهری چاله چوله‌های شهر را پر می‌کند یا اینکه باز هم باید در خیابان‌های اسدآباد به صورت مارپیچ رانندگی کرد.

سر آخر هم اینکه انتظار می‌رود منتخبان مردم اسدآباد به عنوان شورای شهر پس از پایان ایام نوروز و در اولین جلسه رسمی با بررسی وضعیت شهر در ایام نوروز و رصد مشکلات خواستار پاسخ مناسبی از سوی مجموعه شهرداری باشند چرا که اعضا باید در برابر افکار عمومی خود را مسئول بدانند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal