آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 15:43   |   کد مطلب: 30628
امروز که پس از گذشت دو سال از وعده های دولت و پسا تحریم و اجرایی شدن برجام هنوز اقتصاد کشور اندر خم یک کوچه است و درجا می‌زند، مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی به خصوص قشر بی درآمد و کم درآمد غمی سنگین را در دل احساس می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال؛ شاید شما هم طاهر خانوم را به یاد داشته باشید همان زنی که قهرمان سریال تعطیلات نوروزی در سال 71 بود و حالا همه مانند اسطوره ای از او یاد میکنند.

 

زنده یاد پروین سلیمانی در نقش «طاهره خانوم» در مجموعه تلویزیونی«تعطیلات نوروزی» ساخته خسرو ملکان که در سال 71 روی آنتن تلوزیون ها می رفت و سر همه مردم را با چنگال جادویی خود گرم کرده بود.

 

وی در این سریال به یاد ماندنی  با چنگالی توانسته بود قفل هر دری را باز کند؛ حال این چنگال سحرآمیز طاهرخانوم مصداقی ست برای دولت یازدهم با این تفاوت که دولت تدبیر و امید بجای چنگال درآغاز دوره خود کلیدی را مطرح می کند که تا به امروز که 3 سال است عمر این دولت می گذرد کلید که پیدا نشده هیچ و کلیدی که با مذاکرات و پسا تحریم و اجرایی شدن برجام  پیدا شد خیلی زود درون قفل شکست.

 

با این تفاسیر گویی کلید دولت تدبیر و امید از چنگال طاهر خانوم فیلم ها هم جا مانده است؛ این تفسیر را در زندگی امروز تک تک مردم شاهد هستیم و به عینه می توان دید مردم با اقتصاد دست و پنچه نرم میکنند.

 

برای مثال میتوان به شرمنده شدن پدر خانواده مقابل  فرزندان و عیال اشاره کرد که هر کس بهر این جمله برود یعنی درک میکند تمام اقشار را اینجاست که کلید آقای روحانی هم کارساز  حل مشکلات این مردم نشده .

 

امروز که پس از گذشت دو سال از وعده های دولت و پسا تحریم و اجرایی شدن برجام هنوز اقتصاد کشور اندر خم یک کوچه است  و درجا می‌زند، مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی به خصوص قشر بی درآمد و کم درآمد  غمی سنگین را در دل احساس می‌کنند.

 

در این گرانی بازار شب عید و بعد عید نه تنها اسدآباد بلکه اقصا نقاط این کشور این ضعف بزرگ اقتصادی را به نزدیکی پوست و استخوان احساس میکنند.

 

 بودند خانواده‌هایی که امسال نیز در حسرت چیدن یک سفره هفت سین رنگین ماندند و دم نزدند؛ اگر چه در برخی از نقاط شهر اسدآباد آپارتمانهایی قد کشیدند و نمای دیگری به شهر دادند اما هنوز نه درآمد مردم تغییر کرده و نه وضع اقتصادی و معیشیت آنان؛ شاید بدتر از قبل هم شده باشد.

 

هنوز جوانان بیکاری که در میادین و کوچه و پس کوچه ها جولان میدهند، در پاتوقهای خود ماندگارند.

با آغاز سال نو و پیام آقای روحانی که گفته شد  برجام دومی نیز در راه است انگار حالا حالاها کلید پیدا شدنی نیست .

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal