آخرین اخبار

18. اسفند 1397 - 2:11   |   کد مطلب: 32201
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه امروز زندگی سیدجمال در ابعاد مختلف مغفول مانده و توجهی به آن نشده است، گفت: سیدجمال برای رساندن مطلب و مفهوم اسلام مسافرت های زیادی را به کشورهای مختلف از جمله مصر، عراق، هند و ... آن هم با وسایل و امکانات آن روز داشته است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، مراسم نکوداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با حضور امام جمعه موقت همدان، مردم و برخی از مسئولان شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اسدآباد برگزار شد.

 

در این مراسم امام جمعه موقت همدان با اشاره به حرکت و جنبش در راستای شادمانی، افزایش علم،  فرهنگ و آداب، گفت: امروز می بینیم که زندگی سیدجمال در ابعاد مختلف مغفول مانده  و توجهی به آن نشده است.

 

حجت الاسلام محمد جوادی با تأکید بر پرداختن به بعد علمی سیدجمال، ادامه داد: سیدجمال برای رساندن مطلب و مفهوم اسلام مسافرت های زیادی را به کشورهای مختلف از جمله مصر، عراق، هند و ... آن هم با وسایل و امکانات آن روز داشته است.

 

وی تأکید کرد: اگر همت سیدجمال الدین اسدآبادی نبود آن مسیر سخت را بدون امکانات طی نمی‌کرد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه برخی سیدجمال الدین را بیدارگر مشرق زمین می‌خوانند که اینگونه نیست، خاطرنشان کرد: وی بیدارگر زمین است نه مشرق، چرا که او مسیر قرآن را در پیش گرفت و مسیر قرآن هم نه شرق است نه غرب بلکه همه جا را در برمی‌گیرد.

 

امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی، اظهار کرد: وی مجاهدی نستوه، قهرمانی شجاع ، ارزشمند و افتخاری برای دیار اسدآباد و جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد با بیان اینکه هرچه برای شناخت بیشتر سیدجمال و ماندگاری نامش کار کنیم، کار کمی بوده است، افزود: در سال های گذشته مراسمات خوبی برای سیدجمال الدین گرفته می شد و مراسم سخنرانان کشوری داشت که امسال کوتاهی هایی صورت گرفت که یکی از دلایل آن جابجایی مدیرکل ارشاد بود.

همانند سید جمال باید به دنبال حق باشیم

وی با بیان اینکه آنچه سیدجمال دنبال می کرد، برگشت مردم به اسلام بود و برای این امر قدم های زیادی را در کشورهای مختلف برداشت، گفت:  بیداری اسلامی در طی ده سال قبل تاکنون در سطح آسیا با نظرات و ایده های سیدجمال بوده و  امروز با برپایی جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی نشان دادیم که ملت ایران پیرو راه سیدجمال الدین است و باید همانند او دنبال حق باشیم.

 

امام جمعه اسدآباد کار دشمن را شیطنت خواند و خاطرنشان کرد: خیلی ها از صدر اسلام تاکنون به دنبال ضربه زدن به اسلام بوده و هستند.

انتهای پیان/ن/10

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal